ملت ایران سپاه را ضدتروریست و نجات‌بخش مظلومان می‌شناسد
کد خبر: 4115895
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

ملت ایران سپاه را ضدتروریست و نجات‌بخش مظلومان می‌شناسد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه ملت ایران سپاه را ضدتروریست و نجات بخش ملت‌های مظلوم می‌شناسند، اضافه کرد: کشورهای غربی، داعش و القاعده و مانند آن را ایجاد کردند و سپاه تومار آنان را در هم پیچید.

حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، امروز، ۳۰ دی‌ماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی در پایه‌ریزی و شیوه سبک زندگی، نقش تاثیرگذار دارد.

وی با بیان اینکه زن و مرد در صورتی موفق هستند که کفو همدیگر یا هم شان باشند و مصداق هم‌‌کفو بودن زن و مرد این است که در دین و ایمان به هم نزدیک بوده، باتقوا و دیندار باشند، گفت: اهمیت دین و ایمان در امر ازدواج به حدی است که نبی مکرم اسلام می‌فرماید کسی که به خاطر دین و ایمان کسی با او ازدواج کند، خداوند دین و ایمان او را فراهم می‌کند.

شاهرخی با بیان اینکه سلامت جامعه مشروط به سلامت خانواده است و سبک زندگی از خانواده به جامعه سرایت می‌کند، افزود: زندگی مشترک مولای متقیان و دخت نبی مکرم اسلام، الگوی خانواده‌ها در سبک زندگی اسلامی است چراکه طرفین هیچ‌گاه همدیگر را به خشم نیاوردند، همدیگر را به خشم نیاوردند و همواره با هم بودند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه در فرهنگ اسلامی، محیط خانواده، محیطی برای نشان دادن مهر و علاقه قلبی، آرامش و بیان جملات محترمانه است، خاطرنشان کرد: در بیانی از نبی مکرم اسلام آمده است که مردان باشخصیت و بزرگوار همسران خود را گرامی می‌دارند، رفتارشان حاکی از مهر قلبی است و در مقابل افراد پست و لعین به زنان خود اهانت می‌کنند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه در اسلام توازن حقوق زن و مرد وجود دارد و در قیامت هیچ شفیعی برای زن، بالاتر از مرد نیست، گفت: حقوق زن و مرد در اسلام بر مبنای اعتدال است، لذا رسانه‌ها جایگاه حقوق زن در اسلام را بیان کنند.

وی به مناسبت‌های هفته جاری و آغاز ماه رجب اشاره کرد و گفت: در احوالات قیامت آمده است که در صف محشر، صدایی شنیده می‌شود که رجبیون کجا هستند، آنان را به سبب اعمال خود در ماه رجب، از دیگران جدا می‌کنند در حالی که بالای سر آنان نور است، چهره آنان می‌درخشد و خداوند برای آنان ثواب عظیم ملاحظه کرده است.

شاهرخی با گریزی به مناسبت‌های هفته جاری به ولادت امام محمد باقر(ع) و ایام اعتکاف اشاره کرد و با بیان اینکه تقارن ماه رجب با دهه فجر، نورانیت ایام را مضاعف می‌کند، گفت: در خصوص برنامه‌های اعتکاف، و حضور در مساجد، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به سوم رجب و پنجم بهمن‌ماه، سالروز شهادت امام هادی(ع)، افزود: ائمه اطهار در طول عمر بابرکت خود دو راهبرد جهاد تبیین، احیای اسلام را در پیش گرفته و به دنبال ایجاد جریان دینی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بودند که این جریان دینی برای حاکمان قابل تحمل نبود.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه کشورهای غربی در آشوب‌ها به اهداف خود نرسیدند و برای آشوب‌ها به دنبال راهبردهای دیگر هستند، اضافه کرد: دشمن می‌خواهد سفیران جمهوری اسلامی را از کشورها خارج و به داخل کشور برگردانند و به بهانه دروغ فروش پهبادهای ایران به روسیه به دنبال این است که بگوید قطعنامه سازمان ملل نقش شده است.

وی با بیان اینکه دشمن با استفاده از برخی چهره‌های شناخته شده ورزشی و هنری برای به انزوا کشیدن ایران استفاده می‌کند، تصریح کرد: اقدام علیه سپاه پاسداران جز برنامه دشمن است، کمااینکه دشمن از عمق دلبستگی مردم به نیروهای مسلح اطلاع ندارد و از تخصص و اقتدار نظامی سپاه در هراس است.

وی با بیان اینکه ملت ایران سپاه را ضدتروریست و نجات بخش ملت‌های مظلوم می‌شناسند، اضافه کرد: کشورهای غربی، داعش و القاعده و مانند آن را ایجاد کردند و سپاه تومار آنان را در هم پیچید و ضربات مهلک نیروهای مسلح به نیروهای مسلح، سبب عصبانیت آمریکا شده است.

شاهرخی با بیان اینکه ملت با امید به موفقیت و اعتماد به وعده‌های الهی و فرامین رهبری راه خود را ادامه می‌دهد، اضافه کرد: البته باید سرمایه اجتماعی مردم را حفظ و بهترین خدمات را به مردم داشت: جلوگیری از ریخت و پاش‌های آزاد دهنده و افزایش نرخ کالاهای مورد نیاز مردم از مواردی است که به آن توجه کرد.

انتهای پیام
captcha