طرح یاریگران زندگی در گلستان اجرا می‌شود
کد خبر: 4115385
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان:

طرح یاریگران زندگی در گلستان اجرا می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان از اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف سالم‌سازی محیط زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و آموزش مهارت «نه گفتن» به مواد مخدر در روستاهای سراسر استان در گلستان خبر داد.

طالبی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، مهدی طالبی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز، 27 دی ماه که درسالن جلسات این ستاد برگزار شد، از اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف سالم‌سازی محیط زندگی و کاهش آسیب‌های زندگی آموزش مهارت «نه گفتن» به مواد مخدر در روستاهای سراسر استان در گلستان خبر داد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان با بیان اینکه جامعه هدف این طرح نوجوانان و جوانان در روستاها بوده است، افزود: این طرح نمونه کشوری است و به صورت پایلوت در گلستان اجرایی می‌شود که تاکنون در کردکوی، گنبدکاووس و کلاله نخستین شهرهای گلستان اجرایی شده است.

طالبی بیان کرد: این طرح در سه سال متوالی اجرایی می شود که بناداریم در سال اول 300 روستا و درسال دوم 400 روستا و سال سوم تمام روستای استان از طرح یاریگران زندگی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: این طرح در پایگاه روستاهای هدف با حضور امام جماعت، دهیار، مسئولان مراکز آموزشی، اعضای شورای اسلامی، بهورز، فرمانده پایگاه بسیج و تعدادی از جامعه نخبگان روستا اجرا می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان در ادامه با بیان اینکه بحران اعتیاد به مواد مخدر در حال شیوع و گسترش است و تقریبا همه اقشار را درگیر کرده نیاز است جامعه ما نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد، افزود: متاسفانه موادمخدر دشمنی است که به شیوه‌های مختلف همواره خود را نشان داده و ایستادگی در برابر آن سخت است و تنها راه مقابله با آن کار فرهنگی است.

طالبی با بیان‌اینکه رسانه باید یک فضای پیشگیری فرهنگی را مهیا کند تا بحث مواد مخدر و مبارزه با آن با جدیت بیشتری پی‌گیری شود، افزود: در حوزه مبارزه با موادمخدر یک رسالت بزرگ داریم و آن هدایت فکر جامعه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان با بیان اینکه فضای مجازی در زمان کرونا نشان داد که یک سنگر است و می‌تواند برای رسیدن به نقطه مطلوب از ظرفیت آن استفاده کرد، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در راستای مبارزه با مواد مخدر قدم‌های خوبی بردارند.

وی با اشاره به حمایت از اصحاب رسانه در پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: برای کاهش مبتلا به مواد مخدر باید از تمام ظرفیت رسانه‌ها استفاده شود و رسانه‌ها باید به جامعه آگاهی دهند که از این بیماری دوری کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان تصریح کرد: خبرنگاران در کنترل وهدایت افکار عموم نقش موثری دارند و در همین راستا نیازمند ورود رسانه با هدف فرهنگسازی در امر افزایش مسئولیت پذیری افراد مختلف جامعه هستیم.

 

انتهای پیام
captcha