جلسه شورای اداری لرستان برگزار شد
کد خبر: 4113887
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

جلسه شورای اداری لرستان برگزار شد

استاندار لرستان در جلسه شورای اداری این استان گفت: سردار سلیمانی و امیرکبیر دارای ویژگی‌های مشترکی هستند که می‌تواند در نوع خود قابل توجه و تأمل قرار گیرد.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، امروز، ۲۱ دی‌ماه، در جلسه شورای اداری این استان با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام و حضرت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی در ۱۳ دی‌ماه و قتل امیرکبیر در ۲۰ دی‌ماه واقع شده است، از طرفی جامعه کنونی ما سردار سلیمانی را درک کرده و از زندگی امیرکبیر، حداقل یک فیلم مشاهده کرده است. این دو شخصیت دارای ویژگی‌های مشترکی هستند که می‌تواند در نوع خود قابل توجه و تأمل قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه با قیاس نحوه شهادت و اهداف سردار سلیمانی و امیرکبیر به نقاط مشترکی می‌رسیم، گفت: وجه مشترک سردار سلیمانی و قتل امیرکبیر، مقابله با جبهه استعمار بود.

زیویار تاریخ‌سازی و هویت‌بخش بودن را از دیگر وجوه تمایز سردار سلیمانی و امیرکبیر برشمرد و اضافه کرد: امیرکبیر و سردار سلیمانی کاری کردند که عصر معاصر از آثار و کارهای آن بهره‌مند شده‌اند.

استاندار لرستان با یادآوری اینکه امیرکبیر محصول ظرفیت ملی و ایرانی و سردار سلیمانی در دوره حکومت مردم‌سالاری دینی و درک نائب امام، کار خود را انجام داد، گفت: اولین مدرسه‌ای که در تاریخ ایران شکل گرفت دارالفنون بود که امیرکبیر تا پای جان در راه ایجاد و دفاع از این نوع مجموعه‌های علمی ایستادگی کرد؛ از طرفی سردار سلیمانی کاری کرد که فرهنگ‌ساز بود و به نوعی خود، مدرسه ترویج و تبلیغ فرهنگ ایثار، شهادت و ولایت‌مداری بود.

وی یادآور شد: با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف گاز، دستگاه‌های اجرایی، به مصرف بهینه گاز توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha