طرح سواد دیجیتال در مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد اجرا می‌شود
کد خبر: 4111864
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

طرح سواد دیجیتال در مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد اجرا می‌شود

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: طرح سواد دیجیتال در ۱۰ درصد مدارس شهرستان‌های استان اجرا می‌شود که این طرح از اول دی‌ماه شروع و تا هفته دوم اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد.

طرح سواد دیجیتال

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، سیدجلال رحیمی‌بیدک، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 13 دی‌ماه در دومین نشست آموزشی و توجیهی طرح سواد دیجیتال استان با اشاره به برگزاری دوره سواد دیجیتال در شهرستان کهگیلویه، افزود: یکی از ملاک‌های به‌روز بودن معلمان این است که معلمان ما به سواد دیجیتال و علوم روز رایانه و فضای مجازی آشنا بوده و حداقل یک قدم از دانش‌آموزان خود در این زمینه جلوتر باشند تا پاسخ‌گوی نیازهای روز مره در مواجهه با مشکلات باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح سواد دیجیتال، اظهار کرد: طرح سواد دیجیتال امسال در ۱۰ درصد مدارس استان اجرا خواهد شد که این طرح از اول دی‌ماه شروع و تا هفته دوم اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد.

همچنین، بهنام مجیدیان‌فرد، رئیس اداره تکنولوژی گروه‌های آموزشی استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: در این طرح معلمان با مهارت‌های هفت‌گانه و نرم‌افزار اسکرچ آشنا خواهند شد و می‌توانند در پایان دوره محتوای الکترونیکی تولید کنند.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش طرح سواد دیجیتال و برجدی گرفتن سواد رسانه‌ای، تصریح کرد: یکی از ضعف‌های جدی ما پایین بودن سواد رسانه‌ای است که باعث می‌شود برای رفع این خطر نیاز به بالا بردن سواد رسانه‌ای را در بین دانشجومعلمان، دانش‌آموزان و آموزگاران دوره‌ ابتدایی بالا ببریم.

انتهای پیام
captcha