ستادهای نمازجمعه برای جذب حداکثری مردم تلاش کنند
کد خبر: 4108934
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰

ستادهای نمازجمعه برای جذب حداکثری مردم تلاش کنند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان لرستان بر تعامل سازنده ستادنمازجمعه با طبقات و اقشار مختلف جامعه تأکید کرد و گفت: ستادهای نمازجمعه باید برای جذب حداکثری مردم به نمازجمعه تلاش کنند.

ستاد نمازجمعهبه گزارش ایکنا از لرستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرستان چهارشنبه، ۳۰ دی در گردهمایی مسئولان ستادهای نمازجمعه استان لرستان، گفت: فعالیت‌ها و خدماتی که اعضای ستادهای نماز جمعه به خاطر حضور پرشور نمازگزاران انجام می‌دهند از سر اخلاص، فضیلت، ارزش و معامله با خداوند است.
وی اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری نماز جمعه مرکز تقوا، قرارگاه فرهنگی، بصیرت و معرفت‌افزایی است و مقدمات این امر مهم با تلاش، زحمات و تعاون و همکاری دسته جمعی اعضای ستادهای نماز جمعه انجام می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه مهمات انقلاب اسلامی در نماز جمعه به‌عنوان گفتمان انقلاب و نظام، ترویج می‌شود که بدون تلاش و فعالیت‌های ستاد نماز جمعه این امور نمی‌تواند به خوبی صورت پذیرد، گفت: تمام فعالیت‌های فرهنگی نماز جمعه به‌ویژه در شهرهایی که مؤسسات و سازمان‌های تبلیغاتی دیگری به جز این نهاد وجود ندارد، با همراهی و همدلی امام جمعه و اعضای ستاد انجام می‌شود.

وی افزود: فعالیت‌های ستادهای نماز جمعه بر اساس فرهنگ زیست بومی هر منطقه، با هماهنگی و توافق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان و مرکز است که ستاد باید نقشه راه را بداند وبه آن عمل کند.

شاهرخی با بیان اینکه ستادهای نمازجمعه باید در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن،کارهای ضد فرهنگی و ضد دینی نظام سلطه و کسانی که در صدد تخریب فعالیت‌های فرهنگی هستند هوشیار باشند، افزود: دشمن با هدف تغییر عقاید جوانان و نوجوانان ما نسبت به آموزه‌های دینی، بدبین و بی‌تفاوت کردن آنها نسبت به باورها وعقاید اسلامی تلاش می‌کند که ستاد نمازجمعه در مقابل این تهاجم نقش مهمی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: حوادث و تغییرات فرهنگی حاصل فعالیت‌های پنهان دشمن است که به صورت شبکه‌ای طی چندین دهه آن را انجام داده و به صورت یک جراحت سر باز می‌کند و ستادهای نماز جمعه با همکاری دیگر مؤسسات فرهنگی باید این تغییرات را رصد، پیشگیری و درمان کنند.

وی افزود: مقابله با تاکتیک‌های ضد فرهنگی دشمن، با توجه به گسترش علم و فناوری، باید با استفاده از خرد جمعی و هم‌افزایی گروه‌های جهادی و انقلابی و با کمک نخبگان وکارشناسان در مناطق مختلف با مشورت و برگزاری جلسه‌ها و نشست‌ها باشد.

شاهرخی بر تعامل سازنده ستادنمازجمعه با طبقات و اقشار مختلف جامعه تأکید کرد و یادآور شد: این امر حائز اهمیت و کارساز است و باید بتوان با اخلاق حسنه و گفتار پسندیده و بر اساس دعوت قرآن با کمک حکمت، استدلال و منطق و پند و اندرز گفت‌وگوی سازنده و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها با جنگ فرهنگی دشمن مقابله کرد.

وی با بیان اینکه امام‌جمعه سخنگوی انقلاب است و کسانی که در کنار وی هستند باید رفتار، گفتار و کردار آنها نیز در راستای اهداف انقلاب باشد، اضافه کرد: ستادهای نماز جمعه زیر پرچم انقلاب هستند و از همکاری کسانی که دلسوز و خیرخواه هستند استقبال می‌شود، اما نباید کسانی از جمله برخی احزاب و گروه‌های سیاسی احساس کنند ستادهای نماز جمعه زیر چتر آنان هستند که اینگونه نیست.

وی افزود: پرچم انقلاب از آن امام عصر(عج) است که به دست مقام معظم رهبری داده شده و همه ما زیر این پرچم هستیم و نباید رفتار ، گفتار و کردار ما به گونه‌ای ‌باشدکه تصور شود زیر پرچم دیگران هستیم.

شاهرخی اعضا ستادهای نماز جمعه را درمقابل تلخی‌ها به سعه‌صدر دعوت کرد و یادآورشد: باید برای جذب حداکثری به نمازجمعه تلاش کرد و اعضا ستادها چون با گروه‌ها و افراد مختلف سر و کار دارند، باید در مقابل تلخی‌ها و برخوردهای خشن، گذشت و کظم غیظ، سعه‌صدر، روی گشاده و لبخند داشته باشند.

 

انتهای پیام
captcha