دشمن به‌دنبال کم‌رنگ کردن ارزش‌های دینی و انسانی است
کد خبر: 4108656
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
نماینده ولی‎فقیه در لرستان:

دشمن به‌دنبال کم‌رنگ کردن ارزش‌های دینی و انسانی است

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان اینکه دشمنان به‌دنبال کم‌رنگ کردن ارزش‌های دینی و انسانی هستند، گفت: ضرورت دارد گفتمان‌سازی ارزش‌های اسلامی را در منزل، محله، مساجد، نمازهای جمعه و مراسم مذهبی و دینی پررنگ کنیم.

حجت‌الاسلام‌ سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه خرم‌آباد، 29 آذرماه در دیدار صمیمانه با جمعی از مردم پلدختر و معمولان با تسلیت ایام فاطمیه گفت: از ایام فاطمیه تا ایامی که منتهی به ولادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) می‎شود باید تلاش کنیم آموزه‌های نبوی، علوی، فاطمی و مهدوی را در بین مردم ترویج و گسترش دهیم.

وی افزود: در طول این 43 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت نظام سلطه صدماتی به ما وارد کرد و خانواده‌هایی را مصیبت‌زده کرد؛ اما هیچ‌گاه نتوانست قامت این ملت را خم کند و هیچ خللی در اراده آهنین ملت به‌وجود آورد.

امام‌ جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه شهرستان پلدختر یکی از مناطقی بود که راست‌قامت در مقابل نظام سلطه ایستاد و در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی و قبل از آن بزرگان آن منطقه در پیشبرد اهداف متعالی اسلامی و ارتقای فرهنگی تأثیرگذار بودند، ادامه داد: وقتی تاریخ پلدختر و معمولان را مرور می‎کنیم می‌بینیم این شهرستان‌ها نقش ممتازی در هشت سال دفاع مقدس داشتند.

وی بیان کرد: جوانان شهرستان پلدختر در لشکر 57 حضرت اباالفضل(ع)، تیپ 15 امام حسن(ع)، لشکر 7 ولیعصر(عج)، لشکر 84 پیاده ارتش و نیروی انتظامی نقش مهم و برجسته‌ای را در اقلیم و جغرافیایی‌ که مرکز ارتباطی بین سه استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه بود، ایفا کردند.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان اینکه شهر پلدختر در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بیش از 70 بار بمباران شد و بیش از 300 شهید و ده‌ها جانباز و آزاده را  تقدیم انقلاب اسلامی کرد، گفت: در وصف این حماسه می‌توان کتاب‌ها نوشت و فیلم‌ها و نماهنگ‌های بسیاری تهیه کرد.

شاهرخی با بیان اینکه همگان مدیون مردم پلدختر هستیم و باید در عمران و آبادانی آن دیار تلاش کنیم، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که این شهرستان در زمینه‌های نفت، گاز، کشاورزی، دامداری و دامپروری و محصولات باغی و صیفی‌کاری دارد باید همگان در جهت به ثمر رساندن این ظرفیت‌ها تلاش کنند.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه در سرمایه‌گذاری بر روی فرصت‌هایی که در پلدختر وجود دارد باید از ظرفیت ساکنان بومی آن منطقه استفاده شود، افزود: اگر همه ظرفیت‌های این منطقه شناسایی شود و جمعیتی متشکل از مسئولان و نخبگان کشوری که اهل این شهرستان و علاقه‌مند به دیار خود هستند شکل بگیرد و از همه آنها، چه آنها که در استان مقیم هستند و چه آنها که نیستند دعوت شود و افکار و خرد آنها با هم جمع شود یقینا می‌توانند در ارتقای فرهنگی، پیشرفت اقتصادی و عمران و آبادی آن منطقه تأثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی کهنه و به دست فراموشی سپرده شود، گفت: دشمن تغییرات فرهنگی برای جوامع را به‌صورت پنهان برنامه‌ریزی می‌کند و یک وقت انسان به خودش می‌آید و می‌بیند بعد از چند سال تغییرات فرهنگی در جامعه به‌وجود آمده و ارزش‌ها کمرنگ و منکرات پررنگ شده است.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: ما باید در چنین گردهمایی‌هایی هوشمندانه عمل کنیم و گفتمان‌سازی ارزش‌های اسلامی را در منزل، محله، مساجد، نمازهای جمعه و مراسم مذهبی و دینی پررنگ کنیم و مراقب باشیم که امروز تغییرات پنهان فرهنگی جزء برنامه‌های نظام سلطه است، چراکه آنها دیدند با ابزار آلات جنگی نمی‌توانند با این ملت مقابله کنند پس به جنگ ترکیبی روی آوردند.

شاهرخی با بیان اینکه دشمنان به‌دنبال این هستند که ارزش‌های دینی و انسانی را کمرنگ کنند، اظهار کرد: امروز اختلاف بر سر بیرون بودن چند تار مو نیست، حد شرعی حجاب وجه و کفین است و رعایت نکردن ولو بیرون بودن چند تار مو باشد حرام است ولی آنهایی که در پشت صحنه این ماجرا ایستاده‌اند به‌دنبال این هستند که ملت‌های مسلمان را به سمت همجنس‎گرایی سوق دهند و این امر با تغییرات پنهان فرهنگی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روش امام راحل(ره) و پیشوایان معصوم این بوده است که گاهی از حق خود می‌گذشتند تا تفرقه در میان مسلمانان ایجاد نشود، گفت: امامان معصوم(ع) با دستور خداوند و ابلاغ رسول گرامی اسلام(ص) به امامت منصوب شدند، ولی وقتی دیدند اختلاف، تفرقه و دودستگی در میان صفوف مسلمین ایجاد می‌شود از حق مسلم خود کوتاه آمدند، بنابراین تفرقه و اختلاف کوبنده، از بین‌برنده و نابودکننده است.

امام‌ جمعه خرم‎آباد با بیان اینکه امروز در این جنگ ترکیبی فرسایشی، دشمن به‌دنبال این است که ما را خسته و فرسوده کند، اضافه کرد: دشمنان می‎خواهند ادامه آشوب‌ها را به جنگی بدل کنند که از طرفی موجب ملال انقلابیون و از طرف دیگر باعث ایجاد امید در دل تبهکاران و تجزیه‌طلبان شود.

انتهای پیام
captcha