۴۴ هزار زائر اربعین توسط ناوگان جاده‌ای لرستان جابجا شدند
کد خبر: 4107925
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
اربعین امسال؛

۴۴ هزار زائر اربعین توسط ناوگان جاده‌ای لرستان جابجا شدند

مدیرکل راهداری لرستان با یادآوری اینکه راهداران عمدتا در دوران دفاع مقدس و جبهه سنگرساز بی‌سنگر بودند و در آن زمان در حوزه پشتیبانی جبهه، جابجایی رزمندگان و بازگشت اسرا در صحنه بودند، گفت: در ایام اربعین حسینی سال‌جاری، ۴۴۵۰۰ زائر اربعین، توسط ناوگان جاده‌ای لرستان جابجا شده است.

مرتضی شیروانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان،به گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی شیروانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، امروز، ۲۷ آذر، در مراسم گرامی‌داشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری لرستان و تجلیل از فعالان عرصه حمل و نقل و راهداری این استان، اظهار کرد: در ۲۶ آذر سال ۶۲ که کشور درگیر جنگ تحمیلی بود و از طرفی نیاز بود کالاهای کشتی‌ها در بنادر تخلیه شوند، امام خمینی(ره) فرمان جهاد کامیون‌داران را صادر و کامیون‌داران به فرمان ایشان لبیک گفتند لذا در سال ۷۶، شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز را با عنوان روز حمل و نقل، رانندگان و راهداری نام‌گذاری شد.

وی در حال حاضر ۲۲ هزار راننده دارای کارت هوشمند در استان فعالیت دارند، گفت: راهداران عمدتا در دوران دفاع مقدس و جبهه سنگرساز بی ‌سنگر بودند و در آن زمان در حوزه پشتیبانی جبهه، جابجایی رزمندگان و بازگشت اسرا در صحنه بودند.

شیروانی با اشاره به اینکه عوامل راهداری در ایام نوروز، تعطیلات تابستان و اربعین در راستای تسهیل تردد ناوگان حمل و نقل، تلاش می‌کنند، افزود: روکش راه‌ها، نگهداری راه‌های اصلی و فرعی و احداث روشنایی، از عمده فعالیت‌های راهداری است کمااینکه در حال حاضر ۵۶۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده که ۲۳۰ میلیارد آن اختصاص یافته است.

مدیرکل راهداری لرستان اعتبارات راه‌های روستایی و سفر رئیس جمهور به لرستان را ۳۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و با اشاره به اینکه احداث ۲۳۰ کیلومتر راه روستایی در دست اقدام است که ۱۷۰ کیلومتر آن انجام شده است، خاطرنشان کرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در حوزه آسفالت روستایی، رتبه اول کشور را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ مجتمع خدمات رفاهی در حال مرمت و احداث است که دو باب آن مهرماه سال جاری به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: تعمیر و نگهداری ۳۸ راهدارخانه انجام و پروژه نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه خرم‌زال با اعتبار ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۱۰۵ نقطه پرحادثه در استان لرستان وجود دارد که نیازمند اعتبارات ویژه است، گفت: در سال جاری، سه میلیون و ۵۰۰ تن کالا و یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر جابجا شده است این در حالی است که در ایام اربعین حسینی، ۴۴۵۰۰ زائر، توسط ناوگان جاده‌ای لرستان جابجا شده است.

مدیرکل راهداری لرستان با اشاره به فعالیت ۸۹ شرکت مسافربری اتوبوس رانی و مینی‌بوس‌ رانی در لرستان داریم که در این راستا نیز ۲۳ میلیارد تومان از اعتبارات ماده ۱۸ جذب شده است، اضافه کرد: در حوزه راه روستایی تلاش برای ایجاد راه‌ها در مناطق محروم است به طوری‌که راه‌های نقاط مرزی هر شهرستان در برنامه کاری راهداری قرار دارد که مصداق آن احداث محور سپیددشت به دورود است که علاوه بر حل مشکلات تردد، ظرفیت‌های گردشگری این مسیر ازجمله آبشار بیشه را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام
captcha