ایجاد زیرساخت روستایی از مهاجرت به شهر جلوگیری می‌کند
کد خبر: 4107899
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸

ایجاد زیرساخت روستایی از مهاجرت به شهر جلوگیری می‌کند

معاون امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌های روستایی بویژه راه و جاده، از مهاجرت به شهر و حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌کند، گفت: در دولت سیزدهم، تلاش برای جلوگیری از مهاجرت روستا به شهر است.

احمدرضا دالوند، معاون امور عمرانی استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، احمدرضا دالوند، معاون امور عمرانی استاندار لرستان، امروز، ۲۷ آذر در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری لرستان و تجلیل از فعالان عرصه حمل و نقل و راهداری این استان، اظهار کرد: لرستان در مسیر تردد راه‌های شمال به جنوب و کریدور غرب به شرق در یک موقعیت استراتژیک است و به همین جهت در حوزه حمل و نقل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی پای به پای دست‌اندرکاران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تلاش می‌کنند و تلاش آنان از چند جهت ارزشمند و قابل تقدیر است، گفت: جهت اهمیت کار عوامل و دست‌اندرکاران حمل ونقل تلاش برای جابجایی کالا و مسافر است.

دالوند با بیان اینکه دست‌اندرکاران راهداری، در بحث آسفالته کردن و راه‌شکافی و در موضوعات متفاوت و متعدد حوزه جاده‌های روستایی، زحمات فراوانی را متحمل می‌شوند، اضافه کرد: در یک سال گذشته ۱۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی لرستان آسفالت شده است.

معاون امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود روستائیان محل و ماوای خود را رها کنند و در حاشیه شهرها ساکن شوند زیرساخت‌ها و بویژه راه و جاده است، خاطرنشان کرد: در دولت مردمی، تلاش برای حل مشکلات زیرساختی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستا به شهر است.

وی با بیان اینکه نگهبانی، حفاظت و حراست راه‌ها، حفظ حریم جاده‌ها و بازسازی راه‌ها، جهت دیگر اهمیت کار عوامل راهداری و نیروی انتظامی است که امنیت راه‌ها و جاده‌ها را به مردم ارائه می‌دهند، گفت: تلاش برای چه کاری بزرگ‌تر و ارزشمندتر از اینکه با حفظ امنیت راه‌ها، اجازه ندهیم خانواده‌ای داغدار یا فرزندی یتیم شود.

دالوند با بیان اینکه در اداره‌کل راهداری اتفاقات خوبی در جاده‌های شهری و بزرگراه‌ها در حال انجام است، ادامه داد: در نیمه دوم سال آینده تعدادی از پروژه‌های بزرگراه‌های استان و پروژه‌‌هایی که در سنوات اخیر متوقف شده بود، به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام
captcha