شورای توسعه فرهنگ قرآنی در لرستان احیا می‎شود
کد خبر: 4105247
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

شورای توسعه فرهنگ قرآنی در لرستان احیا می‎شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه لرستان با اشاره به احیا و تقویت شورای توسعه فرهنگ قرآنی این استان گفت: این شورا با ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و متناظر با آن به ریاست ائمه‌ جمعه در شهرستان‌های استان تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا حقیان، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام رضا حقیان، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان، امروز، ۱۶ آذرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان، اظهار کرد: از ابتدای شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی تاکنون ۱۱ جلسه در استان تشکیل شده که در ایام کرونا شاهد عدم برگزاری جلسات این شورا بودیم.

وی با اشاره به اینکه اگر دنبال فرهنگ قرآن کریم به شکل تخصصی هستیم باید شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی احیا شود، گفت: شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی همزاد شورای فرهنگ عمومی است که متأسفانه در شهرستان‌های استان شکل نگرفته است.

حقیان با بیان اینکه شورای توسعه فرهنگ توسعه قرآنی در مرکز استان و متناطر با آن در تمام شهرستان‌ها احیا می‌شود، ادامه داد: با احیای شورای توسعه تمام فعالیت‌های قرآنی در این شورا سیاست‌گذاری و اجرایی می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه لرستان با اشاره به اینکه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی شورای جداگانه‌ای است که به‌صورت تخصصی به گزارش فعالیت‌های قرآنی می‌پردازد و مصوبه امروز شورای فرهنگ عمومی استان احیای این شوراست، بیان کرد: مسئولیت شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و ائمه‌ جمعه است.

وی با اشاره به اینکه توافقاتی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای سیاست‌گذاری به‌منظور تشکیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی شکل گرفته و سامانه ثبت و ضبط مصوبات این دو شورا راه‌اندازی شده است، گفت: پیشنهاد می‌شود جلسات شورای فرهنگ عمومی به دو بخش دستورالعمل‌های شورای فرهنگ عمومی و بخش دستورالعمل‌های شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی اختصاص تقسیم‌بندی شود.

انتهای پیام
captcha