تلاش دشمن برای دور کردن دانشجویان از شکوفایی علمی است
کد خبر: 4105244
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

تلاش دشمن برای دور کردن دانشجویان از شکوفایی علمی است

استاندار لرستان با بیان اینکه دانشجو نقطه امید برای بسط توسعه به اقصی‌نقاط کشور است و این برای ‌بدخواهان ملت ایران، قابل تحمل نیست، گفت: دشمن همواره با انواع دسیسه‌ها به‌دنبال ایجاد حاشیه و انحراف دانشجو از رسالت علمی و انقلابی خود بوده و سعی در برهم زدن تمرکز دانشجویان از شکوفایی علمی و تعالی معنوی دارد.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان به‌مناسبت فرارسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو در پیامی این روز را به دانشجویان تبریک گفت. در پیام استاندار لرستان آمده است:

«دانشجویان و دانش‌پژوهان همواره و همگام با مردم غیرتمند ایران اسلامی پرچمدار استقلال‌طلبی و سعادتمندی این سرزمین بوده همچنان که در ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ در برابر استکبار، رسالت تاریخی خود را ایفا کردند.

دانشجو سرمایه‌ بالقوه‌ کشور است، که به‌زودی مبدل به ظرفیت‌های بالفعل شده و چرخ توسعه را به گردش در خواهند آورد.

جمهوری اسلامی ایران، در توسعه دانشگاه و ایجاد فرصت برای جوانان جهت حضور در دانشگاه «به شهادت تاریخ هزاران ساله» موفق‌ترین نظام بوده و خصوصا ایجاد شرایط و محیط امن برای تحصیلات زنان پس از انقلاب اسلامی، باعث شده ایران در زمینه تحصیلات دانشگاهی زنان، از پیش‌روترین کشور‌های جهان باشد.

دانشگاه و دانشجو، چشم چراغ و نقطه امید و‌ اتکای ملت ایران است برای بسط توسعه به اقصی نقاط کشور، و این مهم، برای کشور‌های استعماری و ‌بدخواهان ملت ایران، قابل تحمل نیست، بنابراین همواره با انواع و اقسام دسیسه‌ها به‌دنبال ایجاد حاشیه و انحراف دانشجو از رسالت علمی و انقلابی خود بوده و سعی در برهم زدن تمرکز دانشجویان از شکوفایی علمی و تعالی معنوی دارند.

فتنه‌ اخیر که در واقع، جنگی تمام‌عیار برای ایجاد بلوا و انشقاق و در نهایت جنگ و تجزیه کشور بود، شاهد این مدعاست.

هستی بر مدار عقل و معنویت در طواف می‌باشد و آینده‌ بشریت از آن علم و تهذیب توأمان است، شما عزیزان، آینده‌ این مرز و بوم بوده مدیریت ارکان ملت در آینده متعلق به شماست.

تهذیب و علم دو بال پرواز دانشجو بوده و بد‌خواهان دقیقا به‌دنبال اختلال در بُعد علمی و همچنین بُعد اخلاقی دانشجویان هستند، که دانشجو اولا از نظر آموزش و علمی تهی باشد و ثانیا از نظر اخلاقی آلوده به رذائل اخلاقی باشد، جمهوری اسلامی منادی علم و تهذیب با هم بوده و هست.

اینجانب که خود را متعلق به جامعه دانشگاهی دانسته یا به قولی خود را همچنان دانشجویی در شمار شما عزیزان می‌دانم، فرارسیدن روز دانشجو را به دانشجویان، دانشگاهیان و فعالان جامعه علمی تبریک عرض کرده و یقین دارم، آینده متعلق به ملت مسلمان ایران و فرزندانش است.»

پیام فرمانده انتظامی لرستان به‌مناسبت روز دانشجو

همچنین، یحیی الهی، فرمانده انتظامی لرستان در پیامی ۱۶ آذر، روز دانشجو را تبریک گفت که متن پیام به شرح زیر است:

«با فرا رسیدن ۱۶ آذر هر سال، خاطره حماسی شهادت سه تن از دانشجویان مسلمان و مبارز میهن اسلامی در ذهن جامعه زنده می‌شود که بی‌تردید پیام‌آور عزت و شرف دانشگاه و نیز نماد مقاومت جامعه دانشگاهی در برابر سلطه خارجی و خودکامگی داخلی است.

دانشجوی آگاه با الهام از سیره سیاسی و الهی امام امت، نصایح رهبر فرزانه انقلاب و حرکت در خط سرخ شهادت، توانسته است دور از هیاهوی تبلیغاتی دشمنان؛ استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی و استکبارستیزی خود را حفظ کند.

اینجانب با گرامیداشت حماسه ۱۶ آذر و تبریک روز دانشجو، به روان پاک همه دانشجویانی که جان خود را در راه سربلندی و آزادی ایران عزیز در سال‌های قبل و پس از انقلاب اسلامی و دوران پر افتخار دفاع مقدس فدا کردند، درود فرستاده و همواره به‌دلیل قدم نهادن در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی و تأمین امنیت غیورمردان و شیرزنان ایران اسلامی بر خود می‌بالیم.

امید است جوانان و دانشجویان که به‌ حق گنجینه ارزشمند فردای ایران هستند با تداوم حرکت در خط ولایت در مسیر اعتلای همه جانبه کشور و به شایستگی ایفای نقش کنند.»

انتهای پیام
captcha