ارتباط پایدار آموزشی و علمی بین استاد و دانشجو ایجاد شود
کد خبر: 4105229
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

ارتباط پایدار آموزشی و علمی بین استاد و دانشجو ایجاد شود

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه برای پیشرفت در کارها، بایستی گره‌های ذهنی را باز کنیم و به مدیریت کارآمد توجه کنیم، گفت: باید بین استاد و دانشجو یک ارتباط پایدار و مستمر آموزشی و علمی وجود داشته باشد و بودجه و منابع را به‌درستی مدیریت کرد.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه لرستان که عصر سه‌شنبه، 15 آذر در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه این دانشگاه برگزار شد، گفت: برای پیشرفت پژوهش و فناوری و سایر امور، فقط بودجه کافی، کفایت نمی‌کند بلکه بایستی به مفهوم مدیریت هم توجه کرد.

وی افزود: برای ارتقای کیفیت‌ امورات دانشگاه بایستی از ظرفیت گروه‌های آموزشی استفاده شود و این توانمندی‌ها در همکاری‌های مشترک با سایر سازمان‌ها و ادارات هم گسترش یابند.

نظری با بیان اینکه برای پیشرفت در امور و کارها، بایستی ابتدا گره‌های ذهنی را باز کنیم و به مدیریت کارآمد توجه کنیم، اضافه کرد: بین استاد و دانشجو باید یک ارتباط پایدار و مستمر آموزشی و علمی وجود داشته باشد، همچنین بودجه و منابع، محدود هستند؛ بنابراین بایستی منابع را به‌درستی مدیریت کرد.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز در این آیین با بیان اینکه امسال برنامه‌های مختلف هفته استانی پژوهش و فناوری با کیفیت بسیار بالا برگزار شده‌اند، اظهار کرد: در بحث اطلاع‌رسانی نیز امسال اقدامات بسیار خوبی درباره هفته پژوهش و فناوری استان انجام شد.

وی افزود: امسال مراکز اقماری آموزش عالی دانشگاه لرستان در سطح شهرستان‌ها هم برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری را برگزار کردند که یک اقدام جدید و متفاوت است و بنر‌های اطلاع‌رسانی این هفته هم در سطح شهر نصب شده‌اند».

حاتمی ادامه داد: امسال شاهد هستیم که نشست‌ها و کارگاه‌های مختلف تخصصی پژوهش و فناوری در دانشگاه لرستان با حضور مهمانان استانی و کشوری و سازمان‌های اجرایی در حال برگزاری هستند که یک اقدام بسیار ارزشمند است.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان اضافه کرد: اینکه شاهد هستیم خبرهای دانشگاه لرستان در سایت اصلی وزارت علوم هم منتشر می‌شوند خود گویای یک همت مضاعف و یک مدیریت منسجم در دانشگاه لرستان است و اینکه شاهد هستیم تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان در جمع دو درصد، یک درصد جهان و سرآمدان علمی قرار می‌گیرند خودش باعث افتخار علمی برای استان لرستان است.

اهمیت ارج‌گذاشتن به حوزه‌های نرم‌افزاری برای پیشرفت کشور

مصطفی‌ کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، نیز در سخنانی پیرامون اهمیت ارج‌گذاشتن به حوزه‌های نرم‌افزاری، اساتید، پژوهشگران، محققان، دانشجویان و سرآمدان را از جمله حوزه‌های نرم‌افزاری مهم برای پیشرفت کشور دانست و گفت: تلاش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه این بوده است که در مدت یک سال گذشته همکاری‌های خود را با سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های استانی گسترش بدهد تا پژوهش‌ها رویکرد کاربردی و جامعه‌محور داشته باشند.

وی با بیان اینکه ارتباط دانشگاه با بخش‌های جامعه از جمله مدیران اجرایی بایستی گسترش یابد، افزود: دانشگاه باید درآمدزایی هم داشته باشد و کرسی‌های علمی را ترویج کند و گسترش دهد.

همچنین در این آیین، حسین حاتمی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه لرستان، گزارش عملکرد پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان را تشریح کرد.

در این آیین، امیرحمزه حقی‌آبی، عبدالرضا رشنو، فرهاد نامداری، حمزه امیری، رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان، پروانه همتی، دانشجو دکتری پژوهشگر برتر، قیصرپور، عضو نجمن علمی برتر دانشکده علوم پایه و زیبا زمانی‌فرد، مدیر دبیرستان دخترانه دانشگاه لرستان نیز سخنرانی کردند و موضوعات، مشکلات و راهکارهای پیشنهادی مرتبط با حوزه‌های پژوهش و فناوری مطرح شد.

انتهای پیام
captcha