۲۰ برنامه قرآنی در لرستان اجرا می‏‌شود
کد خبر: 4105191
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
زمستان امسال

۲۰ برنامه قرآنی در لرستان اجرا می‏‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اجرای رویداد بزرگ قرآنی این استان گفت: این رویداد متشکل از ۲۰ برنامه متنوع قرآنی است که سه ماهه پایانی سال‌ جاری برگزار می‌شود.

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، امروز، ۱۶ آذرماه در یکصد و پانزدهمین شورای فرهنگ عمومی لرستان با تبریک روز دانشجو، اظهار کرد: در بیانی از نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) آمده است که هرگاه فتنه‌ها به سمت شما آمد بر شما باد به تمسک به قرآن، چراکه قرآن شفاعت‌گر است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در جنگ ترکیبی فرهنگی و رسانه‌ای هستیم، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم توسعه فعالیت‌های قرآنی تأکید کرده و فرمودند اگر در فهم تغییرات فرهنگی دچار ضعف شویم جامعه دچار خسارت می‌شود. لذا، مهندسی فرهنگی کاری بنیانی برای اصلاح ساختار فرهنگی است که این امر مستلزم ترویج گزاره‌های صحیح فرهنگی است.

احمدی با بیان اینکه طبق پژوهش انجام شده عمده مردم لرستان در  فعالیت‌های قرآنی شرکت می‌کنند، گفت: رسالت شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی ارتقای شاخصه‌های قرآنی در سطح عمومی است که در نقشه فرهنگی استان نیز به این امر به شکل ویژه‌ای، توجه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه در سه ماهه پایان سال‌ جاری، رویداد بزرگ قرآن مشتمل‌ بر ۲۰ برنامه قرآنی در سطح استان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در دی‌ماه نیز معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی به استان لرستان سفر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل شورای فرهنگ عمومی استان لرستان تشکیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی است، اضافه کرد: این شورا با مصوبه شورای فرهنگ عمومی، احیا و برنامه‌های آن به شکل ماهانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha