آیت‌الله محمدتقی وحیدی گلپایگانی درگذشت
کد خبر: 4104325
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

آیت‌الله محمدتقی وحیدی گلپایگانی درگذشت

آیت‌الله محمدتقی وحیدی گلپایگانی از اساتید اخلاق و علمای شهر تهران درگذشت.

آیت‌الله محمد تقی وحیدی گلپایگانی درگذشتبه گزارش ایکنا، آیت‌الله محمدتقی وحیدی گلپایگانی از اساتید اخلاق و علمای شهر تهران به دلیل ابتلا به بیماری و کهولت سن در 88 سالگی درگذشت.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) در زمان حیات خویش در پیامی وی را انسانی خدوم و خلیق و متواضع دانسته که عمر خود را به ارشاد و هدایت مردم و امربه معروف و نهی از منکر و کمک به نیازمندان و تأسیس مراکز دینی، فرهنگی و درمانی گذرانده و با اخلاق حسنه خود مردم را به معارف نورانی اهل بیت(ع) دعوت می‌کند.

مراسم تشییع پیکر این استاد فقید تهران، یکشنبه، ۱۳ آذرماه از ساعت 9 صبح از مقابل مسجد سادات اخوی واقع در تهران، میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام، خیابان ایران، ابتدای خیابان شهید قادری برگزار و پس از تشییع در قم در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در قبرستان شیخان دفن می‌شود.

آیت‌‌الله علی کریمی جهرمی، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) بر پیکر آیت‌الله محمدتقی وحیدی گلپایگانی، نماز اقامه می‌کند.

مراسم ترحیم آیت‌الله وحیدی گلپایگانی، روز پنجشنبه هفدهم آذرماه از ساعت 14:30 تا ساعت 16:30 در مسجد انصارالحجة(عج) واقع در خیابان خاوران، خیابان تاری برگزار می‌شود.

آیت‌الله محمدتقی وحیدی گلپایگانی در سال 1313 در یکی از محلات شهرستان گلپایگان متولد شد. وی دروس مقدماتی حوزه را نزد جدشان مرحوم شیخ محمدحسن وحیدی آموخت و در سن 18سالگی جهت ادامه تحصیل به شهر قم عزیمت کرد.

وی ابتدا دروس خارج فقه را نزد مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی گذراند و پس از رحلت ایشان درس خارج فقه را نزد مرحوم آیت‌الله گلپایگانی ادامه داد و درس اصول را نزد حضرت امام خمینی(ره) فراگرفت، در درس فلسفه نیز نزد حاج آقا مصطفی خمینی تلمذ کرد.

در دوران مبارزه و نهضت اسلامی به‌رهبری امام خمینی(ره)، یکی از محورهای مبارزه در شهر تهران، مسجد انصارالحجة بود که امامت جماعت آن را آیت‌الله وحیدی گلپایگانی به‌عهده داشت.

یادآور می‌شود، آیت‌الله محمدتقی وحیدی گلپایگانی، استاد سطوح عالی حوزه، امام جماعت مسجد انصارالحجه و نماینده ولی‌فقیه در جنوب شرق تهران، مؤسس بیمارستان خیریه شهدای گمنام و از موسسان مرکز رسیدگی به امور مساجد بود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۳ - ۰۹:۵۲
1
0
خداروشکر
captcha