مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادقی‌ در خرم‌آباد برگزار شد
کد خبر: 4103570
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادقی‌ در خرم‌آباد برگزار شد

مراسم بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله عباسعلی صادقی‌قهاره با حضور اقشار مختلف مردم، طلاب و روحانیون و جمعی از مسئولان، امروز، ۹ آذر در خرم‌آباد برگزار شد.

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادقی‌ در خرم‎آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، مراسم بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله عباسعلی صادقی‌قهاره، امام‌جمعه موقت خرم‌آباد امروز، ۹ آبان با حضور اقشار مختلف مردم، طلاب و روحانیون و جمعی از مسئولان، در مسجد جامع حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد.

آیت‌الله هاشم نیازی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم، با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله صادقی، گفت: آیت‌الله صادقی الگویی برای علما، طلاب و روحانیت است.

وی با بیان اینکه ارتحال آیت‌الله صادقی، این عالم مجاهد و وارسته ضایعه بزرگی بود که به این زودی جبران نخواهد شد، به نقش‌آفرینی آیت‌الله صادقی در عرصه تبلیغ و مجاهدت‌های علمی ایشان اشاره کرد و افزود: مرحوم آیت‌الله صادقی به دستور آیت‌الله بروجردی به خرم‌آباد سفر کرد و در سال 1327 به تأسیس و راه‌اندازی حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد نقش خود را به خوبی ایفا کرد.

عضو مخبرگان رهبری با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله صادقی در آن دوران ستم‌شاهی با آن همه مشکلات خانه به خانه می‌رفت و به رسالت تبلیغی خود عمل می‌کرد، اظهار کرد: مرحوم آیت‌آلله صادقی حق پدری بر گردن ما دارد و این حق به‌ آسانی قابل جبران نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله صادقی قریب به 70 سال در استان لرستان خدمت کرد، این مجاهد وارسته و اندیشمند بزرگ  اسطوره اخلاق، اقتدار و مردمداری بود، اظهار کرد: امروز طلاب باید قدر مقام طلبگی خود را بدانند و برای رسیدن به اهداف طلبگی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

آیت‌الله عباسعلی صادقی‌ قهاره، متولد ۱۳۰۴(ه.ش) در اردستان اصفهان، از روحانیون برجسته و معروف حوزه علمیه کمالیه لرستان با دعوت آیت‌الله کمالوند در سال ۱۳۳۸ به خرم‌آباد هجرت کرد. از میان افرادی که توسط آیت‌الله کمالوند به خرم‌آباد دعوت شدند، تنها ایشان، اقامت طولانی‌مدت و دائمی را در خرم‌آباد برگزید و منشأ خدمات ماندگاری در استان لرستان شد.

سال‌ها ریاست حوزه علمیه کمالیه و تربیت طلاب، حضور در جبهه‌های جنگ و همراهی و حمایت معنوی رزمندگان، سفرهای تبلیغی دور و نزدیک، به اقصی نقاط کشور و شهرها و روستاهای مختلف لرستان، حضور اثرگذار و فعالیت‌های ماندگار در استان از جمله عواملی بودند که موجب شد دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نسبت به گردآوری و انتشار تاریخ شفاهی آیت‌الله صادقی قهاره اقدام کند.

این روحانی جلیل‌القدر صبح جمعه، ۱۲ آذرماه سال ۱۴۰۰ به علت کهولت سن در ۹۶ سالگی در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد درگذشت.

انتهای پیام
captcha