همایش تجلیل از دست‌اندکاران اربعین حسینی در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4103454
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵

همایش تجلیل از دست‌اندکاران اربعین حسینی در کردستان برگزار شد

همایش تجلیل از دست اندکاران اربعین حسینی امروز، هشتم آذرماه در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد.

فایق رستمی، نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری امروز، هشتم آذرماه در همایش تجلیل از دست اندکاران اربعین حسینی، اربعین را نشان‌دهنده محبت و ارادت مردم به اهل بیت دانست و گفت: مردم کُرد از ابتدا به خاندان نبوت ارادت داشتند و در نامگذاری فرزندان خود از اسامی ائمه اطهار استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه عاشورا و اربعین درس استقامت، ایستادگی، صبوری، اتحاد، برادری، شجاعت و آزادگی را به انسان می‌آموزد، افزود: انتخاب مرز باشماق برای تردد زائران اربعین موجب شد تا ارادت ویژه مردم کردستان به ساحت خاندان نبوت، نمود و جلوه بیشتری پیدا کند.

اسماعیل احمدی، فرماندارشهرستان مریوان در ادامه این مراسم با بیان اینکه کردستان امسال اربعین متفاوتی را شاهد بود، گفت: تردد زائران از این مرز، زمینه اعزام دراویش کسنزانی به عراق را بعد از اربعین تسهیل کرد، ضمن اینکه چهار هزار نفر از دراویش به سهولت از مرز باشماق عبور کردند.

وی تردد زوار اربعین از مرز باشماق را کمکی به تثبیت امنیت پایدار استان و مرز دانست و افزود: این رویکرد فرهنگی مجموعه‌ای از فرصت‌ها را پدید آورد که بخش اقتصادی آن در همه ابعاد باید قابل توجه باشد.

فرماندارشهرستان مریوان یادآور شد: اربعین بستری برای تقویت وحدت بود که زیاد به آن پرداخته نشد و مردم مریوان به بهترین شکل از زوار پذیرایی کردند و کوچکترین تنشی برای زائران پیش نیامد.

انتهای پیام
captcha