برگزاری جشن میلاد حضرت زینب(س) در بوشهر + عکس
کد خبر: 4103447
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱

برگزاری جشن میلاد حضرت زینب(س) در بوشهر + عکس

جشن میلاد حضرت زینب(س) با تجلیل از کودکان و نوجوانان در مسابقه شفاهی قرآن، قرائت دعای فرج و شعر‌خوانی مذهبی در مسجد امیرالمؤمنین(ع) شهر بوشهر برگزار شد.

تجلیل از کودکان و بانوان زینبی

به گزارش ایکنا از بوشهر، طی مراسمی، شامگاه ۸ آذرماه، از ۲۰ نفر از کودکان و نوجوانان در مسابقه شفاهی قرآن، قرائت دعای فرج و شعر‌خوانی مذهبی و حاضرینی که نامشان مزین به نام زینب‌کبری(س) بود، به‌مناسبت سالروز جشن میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار از سوی کانون فرهنگی انقلابیون جوان و پایگاه مقاومت بسیج شهید شهرام مجاهدی محله امام خمینی(ره) در صحن شبستان مسجد امیرالمؤمنین(ع) تجلیل شد.

حضرت زینب‌کبری(س)؛ مدافع مکتب حسینی

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌اکبر سادات، کارشناس دینی، در این مراسم، اظهار کرد: حضرت زینب با کلام نافذش، طاغوت‌شکنی و با خطبه‌اش دین خدا را یاری کرد؛ ایشان مدافع کاروان کربلا و مکتب نبوی، علوی، فاطمی و حسینی بود.

وی در ادامه تصریح کرد: حضرت زینب(س) در قیام عاشورای حسینی با خطبه‌خوانی‌اش نفاق جبهه کفار و ظلمت شب را به صبح روشن و به جنت‌ رضوان مبدل ساخت و بهترین آموزه‌های طاغوت‌شکنی، دشمن‌ستیزی و اسلام‌خواهی را به آیندگان ارزانی بخشید.

حجت‌الاسلام سادات با بیان اینکه کرامت و شفاعت یکی از برترین‌ هدایای آسمانی اهل‌بیت(ع) است، گفت: شهدای ما و رزمندگان انقلابی ما هم برای عزت ایران از جان خود گذشتند و با ایثار و سربلندی از دل میدان گذر کردند و موجب شدند امروز ما در تمامی صحنه‌های ملی و  مجاهدت به نصرت و پیروزی برسیم.

الگوی زنان دنیا

وی گفت: حضرت زینب‌ کبری(س) اعجوبه زمان، قهرمان زمان، استوره جهان و تاج سر زمین و الگوی زنان دنیا بود و حرف و سکنات این بانوی مؤمنه در واقع حرف خدا و کلام قرآن است‌‌.

یادآور می‌شود، این مراسم با نورافشانی، برپایی نمایشگاه حماسه‌آفرینی شهدای مسجد امیرالمؤمنین(ع)، کرسی تلاوت احمدرضا آرامی باغملائی، اجرای سرود حجت خدا با همخوانی گروه سرود منهاج، مولودی‌خوانی محمدرضا رازقی‌پور، ذاکر امام حسین(ع) در وصف مقام حضرت زینب‌کبری(س) و مجری‌گری حجت‌الاسلام احمدرضا یزدان‌پناه همراه بود.

حجت‌الاسلام و المسلین سیداکبر سادات


خبرنگار: سیده‌فردوس رضوی
عکاس: محمدمبین کمالی 

انتهای پیام
captcha