ظرفیت مساجد در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده شود
کد خبر: 4103435
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵

ظرفیت مساجد در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده شود

دبیر شورا‌ی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: ضرورت دارد از ظرفیت مساجد در حوزه پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم که متأسفانه در سالیان اخیر از این ظرفیت غفلت شده و آن‌گونه که شایسته بوده استفاده نشده است.

نشست مشترک رؤسای حوزه‌های علمیه و شورای مبارزه با مواد مخدر یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین امامی، دبیر شورا‌ی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد، امروز، 8 آذرماه در نشست مشترک رؤسای حوزه‌های علمیه و نماینده اداره کل تبلیغات استان اظهار کرد: اعتیاد به‌عنوان اصلی‌ترین آسیب اجتماعی کشور شناخته شده که عامل و اساس بسیاری از آسیب‌های دیگر در جامعه است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جلسات مختلف با مسئولان امر موضوع اعتیاد را به‌عنوان یک آسیب و تهدید علیه جامعه قلمداد کرده‌اند بیان کرد: باید در این حوزه با اقدامات جهادی و فوق العاده نسبت به مقابله با این پدیده اجتماعی که تمام اقشار جامعه را تهدید می‌کند، اقدام کرد.

دبیر شورا‌ی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با بیان اینکه اعتیاد بانوان هزینه و آسیب بیشتری برای جامعه دارد، افزود: بانوان به‌عنوان قشری که وظیفه پرورش و تربیت فرزندان و نسل‌ها را بر عهده دارند، چنانچه دچار آسیب اعتیاد شوند هزینه و آسیب‌های آن به خانواده و کل جامعه به مراتب بیشتر و سنگین‌تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: روند مصرف و نوع مواد به صورت مداوم در حال تغییر است و سیستم هوشمند مواد مخدر با تولید مواد جدید و ایجاد باورهای غلط، سعی در جذب مشتریان بیشتر دارد.

امامی با بیان اینکه به گفته حضرت امام خمینی(ره)، مساجد در جامعه ما باید به‌عنوان سنگر در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی به وظیفه خود عمل کنند گفت: ضرورت دارد از ظرفیت مساجد در حوزه پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم که متأسفانه در سالیان اخیر از این ظرفیت غفلت شده و آنطور که شایسته بوده استفاده نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی و تبیین طرح محله محور اعتیاد پرداخت و بیان کرد: این طرح بر اساس الگوی مشارکت مردم و همکاری آگاهانه آنان تدوین شده و در نظر داریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در محله ضمن احیای هویت فرهنگی و اجتماعی، مشارکت اجتماعی و همیاری را نهادینه کنیم و دستگاه‌های دولتی به‌عنوان حمایت‌گر و پشتیبان در این طرح مشارکت دارند.

حجت‌الاسلام محمد شمس، رئیس حوزه علمیه برادران استان یزد نیز ضمن استقبال از دبیرخانه شورا، استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه استان را فرصت مناسبی دانست که می‌توان در راستای فرهنگسازی و گسترش نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهره‌گیری کرد.

وی بر حمایت دستگاه‌های دولتی در راستای اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی مربوطه تأکید کرد و گفت: در خصوص اجرای طرح محله محور هرگونه همکاری را در راستای اجرای برنامه‌های پیش بینی شده خواهیم داشت ضمن اینکه حمایت مادی و معنوی دستگاه‌های دولتی می‌تواند سبب پیشرفت بهتر و مناسب‌تر برنامه‌ها شود.

انتهای پیام
captcha