فعالیت 1015 خیر مدرسه‌ساز در لرستان
کد خبر: 4103032
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

فعالیت 1015 خیر مدرسه‌ساز در لرستان

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به رشد ۴۰ درصدی تفاهم‌نامه‌ها و تعهدات خیرین مدرسه‌ساز این استان گفت: در حال حاضر یک هزار و 15 خیر مدرسه‌ساز در لرستان فعالیت دارند که از این تعداد، ۸۲۶ نفر آقا، ۱۶۵ نفر بانو و ۲۴ نفر خیرین حقوقی هستند.

یونس بهاروندایرانیا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، یونس بهاروندایرانیا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان، امروز، هفتم آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: وظیفه نوسازی مدارس لرستان این است که به موازات ارائه خدمات، اطلاع‌رسانی فعالیت‌های خود را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه زیربنای توسعه هر جامعه آموزش است و اگر آموزش نباشد جامعه به اهداف مترقی خود نمی‌رسد، ادامه داد: سخت‌افزار علم و دانش، داشتن فضای آموزشی است که توسط نوسازی و مدارس استان‌ها انجام و بحث نرم‌افزاری آموزش، توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود.

بهاروندایرانیا اضافه کرد: بیست‌وچهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز لرستان، پنج‌شنبه، 10 آذرماه در پردیس علامه طباطبایی برگزار می‌شود که در این جلسه از خیرین استانی و کشوری دعوت شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با یادآوری اینکه نوع‌دوستی، کمک‌های خیرین و وطن‌پرستی از ویژگی‌های مشترک ایران است که مصداق آن را در سیل پلدختر دیدیم، گفت: مجمع خیرین لرستان، از سال ۷۸ تشکیل شده و در این مدت ۲۰ جشنواره خیرین مدرسه‌ساز لرستان توسط این مجمع برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد اعتبارات مدرسه‌سازی توسط خیرین ایجاد می‌شود، ادامه داد: در ۲۰ سال گذشته ۲۴ جشنواره توسط نوسازی مدارس لرستان برگزار شده که از این تعداد پنج جشنواره ویژه بانوان خیرین مدرسه‌ساز در لرستان برگزار شده است.

بهاروندایرانیا با بیان اینکه یک هزار و 15 خیر مدرسه‌ساز در لرستان فعالیت دارند که از این تعداد ۸۲۶ نفر آقا، ۱۶۵ نفر بانو و ۲۴ نفر خیرین حقوقی هستند، گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۰ تفاهم‌نامه با خیرین مدرسه‌ساز لرستان منعقد شد و این در حالی است که در شش ماهه اول سال‌ جاری ۴۲ تفاهم‌نامه با ۲۲۰ کلاس با خیرین مدرسه‌ساز منعقد شده که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشتیم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با یادآوری اینکه برخی نهادها مانند بنیاد برکت، از نهادهای حقوقی است که با نوسازی مدارس لرستان همکاری دارد، ادامه داد: تاکنون ۱۱۱ کلاس درس توسط بنیاد برکت احداث و در دست اجراست.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید رضا پناهی به همت نوسازی مدارس لرستان گفت: با اجرای این طرح در تمام روستاها که بالای ۱۰ دانش‌آموز دارند مکان آموزشی ساخته می‌شود. همچنین در طرح شهید پناهی، تعداد ۱۲۰ پروژه برای لرستان در نظر گرفته شده بود که با رایزنی این رقم به ۱۶۸ پروژه افزایش یافته است.

بهاروندایرانیا بر لزوم فرهنگ‌‌سازی مشارکت خیرین در ساخت مدارس لرستان تأکید کرد و با اشاره به اینکه، نوسازی مدارس طرح‌هایی دارد که افراد حتی با ۱۰ هزار تومان می‌توانند در امر مقدس مدرسه‌سازی مشارکت داشته باشند، اظهار کرد: بنیاد علوی از دیگر خیرین حقوقی نوسازی مدارس لرستان است که در حال حاضر ۱۲ کلاس درس در دست ساخت دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با یادآوری اینکه ۱۱ مدرسه سنگی در استان با ۲۵ کلاس درس وجود دارد که از این تعداد شش مدرسه بالای ۱۰ دانش‌آموز دارند، گفت: در ساخت مدارس لرستان، معماری ایرانی ـ اسلامی در نقشه‌ها رعایت می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌ جاری از اعتبارات تخصیص یافته سال ۱۴۰۰، میزان ۳۰ میلیارد تومان برای هنرستان‌ها هزینه شده که در هیچ سالی این رقم برای هنرستان‌ها اختصاص نیافته بود، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ساخت ۶۸ مدرسه مشارکت داشته است؛ همچنین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه لرستان به‌عنوان پیمانکار در ساخت مدارس با حداقل هزینه مشارکت دارد.

انتهای پیام
captcha