عقب‌افتادگی تحصیلی دانش‌آموزان جبران شود
کد خبر: 4102969
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

عقب‌افتادگی تحصیلی دانش‌آموزان جبران شود

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان مهم‌ترین دغدغه مسئولان آموزش و پرورش را تداوم روند آموزش و جلوگیری از بروز آسیب ذکر کرد و گفت: امیدواریم با همراهی مسئولان و فرهنگیان شریف، عقب‌افتادگی تحصیلی دانش‌آموزان جبران شود.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان امروز، هفتم آذرماه در پنجمین نشست شورای آموزش‌و‌پرورش استان کردستان، با اشاره به حوادث اخیر بعد از بازگشایی مدارس، گفت: بعد از دو سال و نیم آموزش مجازی دانش‌آموزان در دوران کرونا، در سال تحصیلی جاری، آموزش دانش‌آموزان به صورت حضوری برقرار شد.

وی با بیان اینکه در حوادثی اخیر سطح کشور و استان یکی از دستگاه‌هایی که مورد طمع دشمنان آموزش‌و‌پرورش بود، افزود: معاندان تلاش کردند که دانش‌آموزان را به جریانات و حواشی وارد کرده و زمینه‌ای فراهم کنند تا دانش‌آموزان از کلاس‌های درس دور بمانند.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از سه ماهه پاییز به عنوان زیر بنای سال تحصیلی نام برد و اظهار کرد: با حمایت مسئولان و همراهی کلیه همکاران، اقدامات لازم به عمل آمد تا در این ایام خطر و آسیبی متوجه دانش‌آموزان نشود.

وی افزود: تشکیل کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های نظارتی و مرتبط، تشکیل جلسات کمیته فوریت‌ها در سطح استان، شهرستان‌ها و مناطق، توجیه و اقناع عوامل اجرایی مدارس، تشکیل تیم‌های ناظر معین برای شهرستان‌ها و مناطق، انسجام درونی و اتخاذ وحدت رویه در انجام اقدامات ایجابی و سلبی و برگزاری سلسله جلسات توجیهی و تبیینی در حوزه‌های مختلف از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

ناظمی جلال مهم‌ترین دغدغه مسئولان آموزش‌و‌پرورش را تداوم روند آموزش و جلوگیری از بروز آسیب ذکر کرد و گفت: امیدواریم با همراهی مسئولان و فرهنگیان شریف، عقب‌افتادگی تحصیلی دانش‌آموزان جبران شود.

شناسایی دانش‌آموزان ۶ تا ۱۱ سال بازمانده از تحصیل

غلامعلی کرمی‌نیاز، معاون آموزش ابتدایی استان در ادامه این نشست انسداد مبادی ورودی بی‌سوادی را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار آموزش‌و‌پرورش ذکر کرد و از حمایت‌های استانداری کردستان و از همراهی شرکای برون‌سازمانی در اجرای برنامه‌ها تشکر کرد.

وی شناسایی دانش‌آموزان ۶ تا ۱۱ سال بازمانده از تحصیل خارج از چرخه آموزش و دانش‌آموزان تارک تحصیل را جامعه هدف انسداد مبادی ورودی بی سوادی ذکر کرد.

معاون آموزش ابتدایی استان با بیان اینکه عملکرد استان در پایه اول ابتدایی ۹۸.۱۴ و در کل دوره ابتدایی ۹۸.۷۷ است، گفت: در هر شاخص، عملکرد استان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح طرح شهید محمودوند و شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در پنج استان کشور از جمله کردستان به عنوان پایلوت خبر داد و گفت: در دوره ابتدایی استان، تعداد ۱۷۳ هزار و ۴۰۳ دانش آموز شناسایی شده است، از این تعداد دانش‌آموز تعداد ۱۷۰ هزار و ۱۰۰ نفر در مدارس ثبت‌نام و تعداد ۲ هزار و ۴۰۳ نفر ثبت‌نام نکرده‌اند.

کرمی‌نیاز گزارشی از عملکرد استان در جهت شناسایی و جذب این دانش آموزان ارائه کرد و گفت: در راستای شناسایی این دانش‌آموزان، برای هر دانش‌آموز یک نفر به عنوان پیگیری کننده انتخاب شده است و به همین منظور به حمایت دستگاه‌ها به جهت شناسایی و جذب نیاز داریم.

انتهای پیام
captcha