غیرت بسیجی اجازه تزلزل در امنیت کشور نمی‌دهد + فیلم
کد خبر: 4102616
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
عباس سلیمی:

غیرت بسیجی اجازه تزلزل در امنیت کشور نمی‌دهد + فیلم

پیشکسوت قرآنی کشور در محفل انس با قرآن کریم یادواره شهدای مدافع امنیت با بیان اینکه امروز غیرت ملت ایران و بسیجیان اجازه نمی‌دهد که به بهانه حجاب، پرچم جمهوری اسلامی ایران و قرآن را به آتش کشیده، چادر از سر محجبه بیرون بکشند و نیروی مدافع امنیت را آتش بزنند و سر ببرند، افزود: غیرت بسیجی اجازه نمی‌دهد که امنیت یک کشور متزلزل شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، محفل انس با قرآن کریم یادواره شهدای مدافع امنیت به همت شورای عالی قرآن شهرداری تهران، شهرداری منطقه پنج تهران و خبرگزاری ایکنا، شب گذشته، شنبه 5 آذرماه، با حضور جمعی از پیشکسوتان، اساتید و قاریان قرآن کریم از جمله عباس سلیمی، سیدمحسن موسوی‌بلده، احمد ابوالقاسمی، مهدی قره‌شیخلو  و همچنین محمدحسین حسنی، مدیرعامل ایکنا و رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و جمعی از مدیران، مسئولان و نمازگزاران مسجد جامع امام سجاد(ع) در منطقه پنج شهرداری تهران در این مسجد برگزار شد.

این محفل با تلاوت و جمع‌خوانی آیاتی از کلام الله توسط گروه تواشیح سبیل‌الرشاد آغاز شد. بعد از آن مهدی قربانیان، قاری نوجوان با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه ذاریات و حاقه زینت‌بخش این محفل بود.

عباس سلیمی، قاری و پیشکسوت قرآنی کشورمان، در سخنانی در این مراسم با بیان اینکه خدا را شاکرم که در سالروز تشکیل بسیج با اخلاص و بی‌ادعا این توفیق را به من داد که در محضر شما باشم، به موضوع جوان، قرآن و بسیج اشاره کرد و گفت: این روز فرخنده را به همه بسیجیان دلاور تبریک عرض می‌کنم و یاد و خاطره همه شهدای بسیجی را گرامی می‌دارم. همچنین یاد و خاطره بیش از ۲۳۰ هزار شهید برومند را گرامی می‌داریم و قدردان زحمات بیش از ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر از جوانانی هستم که با تفکر بسیجی، بهترین ساعات عمرشان را در اسارت گذراندند.

وی در ادامه با اشاره به زندگی سرلشکر خلبان شهید حاج حسین لشکری، گفت: وقتی به زندگی پر افتخار سرلشکر خلبان شهید حاج‌حسین لشکری که طی ۱۸ سال اسارت و در چنگال دشمن قرآن را حفظ می‌کند می‌نگریم، مطمئن هستم که خداوند در قیامت ایشان را برای ما حجت قرار می‌دهد که او چگونه توانست در اسارت قرآن را حفظ کند، اما هنوز برخی از ما نتوانسته‌ایم حتی روخوانی قرآن کریم را در این سرای سراسر امنیت آموزش ببینیم و بیاموزیم.

احترام به جوانان؛ پیروی از سیره پیامبر(ص)

پیشکسوت قرآنی کشورمان با تأکید بر اینکه باید بدانیم که همه ما در قبال فداکاری‌های خانواده‌های معظم شهدا پاسخگو و مدیون شهدای بزرگوار هستیم و در پیشگاه آنان مسئول هستیم، اظهار کرد: اگر امروز به جوانان خود اهمیت می‌دهیم ظاهرسازی نیست، بلکه به‌خاطر پیروی از سیره پیامبر(ص) است. نگاهی که پیامبر(ص) به جوانان داشتند، بسیار خاص و ویژه بود؛ لذا جوانان ما باید قدر این موهبت را بدانند. جوانان پاک‌ترین و با استعداد‌ترین نیرو‌هایی هستند که قبل از همه به پیامبران الهی ایمان آوردند.


  • بیشتر ببینید:

      محفل انس با قرآن یادواره شهدای مدافع امنیت


سلیمی در ادامه با اشاره به جایگاه بسیج که امام‌ راحل آن را مدرسه عشق و مکتب شهدا نامید، گفت: امام خمینی(ره) فرمود: «از خدای متعال تقاضا دارم من را با بسیجیان محشور بفرماید». امروز برای ما این تفکر و جایگاه بسیار مهم است و قدر آن را می‌دانیم. بسیج یک حرفه نظامی نیست بلکه یک تفکر، مکتب و فرهنگ است و به همین خاطر در کانون بسیج شاهد حضور دانش‌آموزان، طلاب، دانشجویان، پزشکان، مهندسان، اساتید و... هستیم و تلاش می‌کنیم که همه ما درون تفکر بسیجی و شهدا حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه جوانان ما باید بدانند که وجود نازنین پیامبر‌(ص) و اهل بیت علیهم السلام برای ما سفارشات و توصیه‌های فراوانی دارند که سعادت و حسن عاقبت آن‌ها منوط بر آن است که این رهنمود‌ها را در زندگی به کار بگیرند، گفت: جوانی ستاره‌ای است که در آسمان زندگی هرکس تنها یک بار طلوع می‌کند و بعد از غروب، طلوع مجددی ندارد؛ لذا باید این فرصت را مغتنم بشمارند و ببینند که وجود نازنین پیامبر‌(ص) و اهل بیت علیهم السلام چه انتظاراتی از آنان دارند.

اولین توصیه؛ انس با خدا

سلیمی تصریح کرد: اولین توصیه پیامبر خدا‌(ص) و اهل بیت علیهم السلام انس با خداست. اینکه می‌فرماید: «قلب حرم خداست؛ در این حرم الهی اجازه ورود شیطان را ندهید»، به همین خاطر است. دومین سفارش ایشان انس با قرآن کریم است که حضرت محمد(ص) می‌فرماید هرکسی که می‌خواهد با خدا سخن بگویید نماز بگذارد و آنکس که می‌خواهد خدا با او سخن بگوید قرآن بخواند. آنقدر بحث انس با قرآن برای جوانان ما از اهمیت برخوردار است که حضرت صادق(ع) می‌فرمایند: «هر جوانی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خون او عجین و درهم آمیخته می‌شود».

توصیه‌های قرآنی پیامبر و اهل بیت(ع) برای سعادت و حسن عاقبت جوانان امروز

پیشکسوت قرآنی کشورمان با اشاره به بخشی از زندگی و سیره استاد خدام حسینی و سبک زندگی وی، گفت: ایشان شعاری داشت که باید آن را در جامعه جا بیندازیم. همه این شعار را می‌دادند که «قاری بسیجی، بسیجی قاری» و این شعاری است که باید روی آن کار کنیم. امروز جوانان بسیجی ما با قرآن آشنا هستند و به قرآن اعتقاد دارند و می‌دانند که قرآن کریم در چهل و پنجمین آیه سوره اسرا به پیامبر می‌فرماید: «ای پیامبر زمانی که تو قرآن را تلاوت می‌کنی ما میان تو و کفار و کسانی که ایمان ندارند یک حجاب نامرئی می‌افکنیم تا آنان از فهم حقایق عاجز باشند و به تو نتوانند آسیبی برسانند»؛ لذا این بحث فرهنگ و تفکر قرآنی سفارش دیگری به همه جوانان عزیز ماست.

فرار از گناه و معصیت

وی ادامه داد: سومین توصیه پیامبر خدا(ص) و اهل بیت(ع) به جوانان ما کار و تلاش و کوشش و مجاهدت است. وقتی پیامبر(ص) می‌فرمایند: «خداوند از جوان بیکار و بی‌عار خوشش نمی‌آید و او را دوست ندارد»؛ جوانان ما باید در سنگر جهاد کشور همواره در تلاش باشند. چهارمین انتظار ایشان بندگی یعنی فرمانبرداری از خدا و مخالفت با شیطان است. اگر به دنبال بزرگی هستیم باید بنده خدا باشیم. پنجمین توصیه فرار از گناه و معصیت است؛ یعنی دوری از دام‌هایی که امروز دشمن برای جوانان ما پهن کرده است. امروز می‌بینم که دشمنان ما به بهانه حجاب مرز‌های عفاف و حجاب را طی کرده‌اند و وارد دوره بی‌حیایی شده‌اند. بسیجیان عزیز ما در مقابل این بی‌حیایی باید به شکلی مقاومت کنند که بتوانند فرهنگ اسلامی را هم رواج دهند. البته یأس و ناامیدی هرگز نباید در جوانان ما وجود داشته باشد و فقط کفار هستند که از رحمت خدا مأیوس می‌شوند؛ لذا همیشه راه آشتی با خدا باز است. آنچنان که پیامبر خدا(ص) می‌فرمایند: «هیچ چیزی مانند یک جوان توبه‌ کرده نزد خداوند محبوب نیست». وقتی که جوانان ما امروز بحمدالله با نه گفتن به فرهنگ ابتذال و فساد افتخار می‌کنند که فرزند ایران اسلامی هستند برای جامعه موجب سربلندی و مباهات است.

پیشکسوت قرآنی کشورمان ششمین توصیه پیامبر خدا و اهل بیت به ما مخصوصا به جوانان بسیجی را مدارا با مردم و احترام به مردم در تمام شرایط دانست و اظهار کرد: آنقدر مدارا با مردم از اهمیت برخوردار است که پیامبر می‌فرمایند: «خدای من، مرا به مدارا با مردم امر کرده است همانگونه که مرا به نماز و فرایض دینی امر کرده است». هفتمین توصیه دشمن‌شناسی است که دشمنان رنگارنگ این نظام را بشناسیم. ما بدبین نیستیم، اما فریب نمی‌خوریم و تقاضا داریم که این عنوان را در فضای مجازی را جست‌وجو کنند که از دوران صفویه تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ بیش از ۳ و نیم میلیون کیلومتر مربع از سرزمین ایران را با عهد‌نامه‌ها و توطئه‌هایی که داشتند جدا کردند و امروز هم همین سناریو براندازی و تجزیه را به خیال خام خودشان در حال تکرار هستند. بسیاری از کشور‌های اطراف پیکره این سرزمین بودند که از ما جدا کردند. ما به مرز‌های بین‌المللی احترام می‌گذاریم و به دنبال چالش با هیچ کشوری هم نیستیم، اما بدانیم که اگر تدبیر سپاه ما نبود امروز بیگانگان وارد کشور ما شده بودند و امنیت این نظام خدای ناکرده متزلزل می‌شد.

وی با بیان اینکه امروز غیرت ملت ایران و بسیجیان اجازه نمی‌دهد که به بهانه حجاب، پرچم جمهوری اسلامی ایران و قرآن را به آتش بکشند، چادر را از سر محجبه بیرون بکشند و نیروی مدافع امنیت را آتش بزنند و سر ببرند، افزود: غیرت بسیجی اجازه نمی‌دهد که امنیت یک کشور متزلزل شود. اجازه نمی‌دهیم این ملت بزرگ زیر ذلت و اسارت قرار گیرد. روز بسیج روز تجدید و بیعت با شهیدان و همه آزادگان و جانبازان و رزمندگان است چراکه این‌ها قسم یاد کرده‌اند پرچم این انقلاب را به دست حضرت صاحب الامر تقدیم کنند. این انقلاب ادامه دارد و آنان که فکر می‌کنند که می‌توانند جوانان ما را با فرهنگ ابتذال و نفاق و با بی‌بندو‌باری از راه انقلاب باز دارند، عمیقاً در اشتباه هستند.

پیشکسوت قرآنی کشور تصریح کرد: امروز در زمینه دشمن‌ستیزی آمریکا مجبور شده است به خاطر عظمت و اقتدار ایران اسلامی شناور‌های جنگی خود را بیش از ۲ هزار کیلومتر از خلیج فارس دور کند و می‌داند که ما در هر نقطه‌ای که اراده کنیم از کشور خود دفاع خواهیم کرد. اگر اقتدار امروز نظامی ایران اسلامی نبود، دشمنان تا به حال بار‌ها به کشور تعرض می‌کردند و چیزی از این ملت نمی‌گذاشتند. ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم تا با خون شهدای بسیجی بازی کنند و یا حیثیت و شرف و ناموس را به بازی بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اغتشاشات اخیر گفت: این‌ها خارج از دو دسته نیستند. دسته اکثریت آن‌ها کسانی هستند که از هیجانات و احساسات خود پیروی کرده‌اند و تحت تأثیر شیطنت‌های رسانه‌ای قرار گرفتند. این‌ها فرزندان ما هستند که با ارشاد و هدایت باید به آغوش ملت باز گردند و ما با ملت خودمان تقابلی نداریم. گروه اندکی هم مزدور، جنایتکار، قاتل، جاسوس و غارتگر هستند که قانون باید با این‌ها برخورد کند تا کسی در مورد امنیت این سرزمین مقدس خیال خام نکند. بسیج امروز جان بر کف به دنبال تفکرات امام راحل و فرماندهی معظم کل قوا با اخلاص و بی ادعا در راه دفاع از این انقلاب ایستاده و به این مطلب اعتقاد دارد که علیرغم همه مشکلات هر روز‌ی که آفتاب طلوع و غروب می‌کند یک روز به ظهور فرزند زهرا‌(س) نزدیک شده‌ایم. پس با این امید و نشاط پیروی از رهبری و دفاع از این انقلاب را باید ادامه دهیم.

توصیه‌های قرآنی پیامبر و اهل بیت(ع) برای سعادت و حسن عاقبت جوانان امروز

بخش دیگر این محفل قرآنی تقدیر از فعالان قرآنی، مکبران مسجد امام سجاد‌(ع) و تجلیل از خانواده‌های شهدای امنیت بود. بر همین اساس از پدر شهید اعتمادیان، شهید راه امنیت، حجت‌الاسلام ذاکری، امام جماعت مسجد امام سجاد(ع)، سعید محمدخان، قاری قرآن و فعال بسیج، قاری و فعالی قرآنی بسیج، علی موسی‌پور، قاری و بسیجی فعال، علی صابری، کادر آموزش و مربی گروه همخوانی سبیل الرشاد، مهدی حمزه‌ای، ابوالفضل نبی‌لو، یونس شاهمرادی، محمدرضا طاهری، محمد مهدی دمرچی، مهدی قربانیان از اعضای گروه سبیل الرشاد تقدیر به عمل آمد. پایان بخش این مجلس تلاوت حبیب صداقت و اجرای تواشیح گروه سبیل الرشاد بود.

انتهای پیام
captcha