کتاب «فرش لرستان» در خرم‌‌آباد رونمایی شد
کد خبر: 4100147
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳

کتاب «فرش لرستان» در خرم‌‌آباد رونمایی شد

آیین رونمایی و نقد کتاب «فرش لرستان»، تولید انتشارات جهاددانشگاهی لرستان به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در خرم‌آباد برگزار شد.

رونمایی و نقد کتاب فرش لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، آیین رونمایی از کتاب فرش لرستان که به همت شرکت شهرک‌های صنعتی و از سوی از انتشارات جهاددانشگاهی لرستان به چاپ رسیده است، امروز، ۲۵ آبان، در سالن اجتماعات جهاددانشگاهی واحد لرستان برگزار شد.

فرزاد محمدی، مدیرکل شهرک‌های صنعتی لرستان در این مراسم یکی از عوامل رغبت جامعه به کتاب‌خوانی را فضای مجازی دانست و با بیان اینکه فضای مجازی باعث شده به سمت اطلاعات اینترنتی برویم، ادامه داد: باید کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در خصوص علت کاهش سرانه مطالعه و تقویت فرهنگ کتابخوانی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته با دادن مشوق‌ها، بن‌ خرید کتاب و برگزاری مسابقات مردم به سمت کتاب‌خوانی تشویق می‌شدند، ادامه داد: در کشوری مانند ایسلند، افراد در طول عمر باید یک کتاب بنویسند اما سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و والدین در ترغیب فرزندان به مطالعه کتاب نقش مؤثر دارند.

وی با اشاره به چاپ کتاب «فرش لرستان» توسط انتشارات جهاددانشگاهی لرستان، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان ۱۶ خوشه استان شناسایی کردند که از این تعداد خوشه‌های فرش و آبزیان از اولویت بیشتری برخوردار هستند کمااینکه خوشه مدل برای توسعه و شناسایی پتانسیل‌ها است.

مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با یادآوری اینکه کتاب فرش لرستان با هدف معرفی و تقویت و روحیه کارآفرینی کارآفرینان برتر در حوزه فرش به چاپ رسیده است، خاطرنشان کرد: از طرفی کارآفرینان برتر در حوزه فرش هویت فرهنگی ما هستند و مستندسازی و مدیریت دانش آن برای نسل‌های آینده مفید خواهد بود.

وی به وجود ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی، دانش‌بنیان، استارتاب ها و فن‌بازارها در جهاد دانشگاهی و شهرک‌های صنعتی لرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و سرفصل‌های آموزشی مشترک دو دستگاه، یک برنامه‌ریزی عملیاتی برای هم‌افزایی بیشتر جهاددانشگاهی و شرکت شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود.

امیری، معاون سازمان صمت لرستان نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم هم‌افزایی بیشتر با جهاددانشگاهی لرستان گفت: جهاددانشگاهی همکاری خوبی در چاپ کتاب فرش لرستان داشته است.

وی با بیان اینکه امکان برگزاری دوره‌های مشترک در بحث صنایع لرستان وجود دارد، بر لزوم تقویت مستندسازی در حوزه صنعت لرستان تاکید کرد و گفت: در سطح استان لرستان هزار و ۲۹۵ واحد صنعتی داریم که از این تعداد هزار و ۶۸ واحد فعال است.

امیری، صنایع معدنی و فرش را دو حوزه مهم اقتصاد غیرنفتی دانست و گفت: کشور ایران در حوزه تولید سیمان جزء ۱۰ کشور و در سنگ‌های تزیینی جزء ۷ کشور دنیا است.

معاون سازمان صمت لرستان گفت: در حوزه صنایع، پتانسیل‌هایی وجود دارد که نرخ ارز بر آن اثر ندارد و یکی از این پتانسیل‌ها فرش است.

انتهای پیام
captcha