مسابقات حفظ قرآن آلمان را منور کرده است + فیلم
کد خبر: 4099187
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
رئیس نهاد وقف النور:

مسابقات حفظ قرآن آلمان را منور کرده است + فیلم

رئیس نهاد وقف النور، مسئول برگزاری مسابقه جهانی حفظ قرآن کریم در شهر هامبورگ آلمان طی سخنانی بر اهمیت برگزاری این مسابقه و جایگاه اهل قرآن نزد خداوند متعال تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم آلمان با مشارکت نمایندگان ۳۳ کشور جهان از دیروز جمعه، ۲۰ آبان در شهر هامبورگ این کشور آغاز شد.

مراسم افتتاحیه این مسابقه از جمعه یازدهم نوامبر برابر با ۲۰ آبان برگزار و دیروز شنبه نیز رقابت بین شرکت‌کنندگان جریان دارد و امروز یکشنبه مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر برگزار می‌شود.

این رقابت در چهار گروه حفظ پنج جزء برای حافظین قرآن تا رده سنی ۱۶ سال، حفظ ۱۰ جزء برای حافظین قرآن تا سقف سنی ۱۸ سال، حفظ ۱۵ جزء برای حافظین قرآن تا گروه سنی ۲۵ سال و حفظ کامل قرآن برای گروه سنی تا ۳۰ سال برگزار می‌شود و تا فردا یکشنبه، سیزدهم نوامبر(۲۲ آبان ماه) ادامه دارد.

شیخ سمیر خالد الرجب، امام جماعت مسجد هامبورگ آلمان و رئیس نهاد حفظ قرآن وقف النور وابسته به نهاد خیریه اسلامی جهانی کویت در گفت‌وگویی ویدئویی از اهمیت برگزاری این مسابقات گفت.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری این مسابقات توسط نهاد وقف النور در مسجد النور شهر هامبورگ گفت:  این مراسم ویژه چراغی است که شهر هامبورگ و مسجد نور را روشن کرده است؛ جایی که ما در آنجا از قرآن و اهل قرآن تجلیل می‌کنیم.

شیخ الرجب به حدیثی از رسول اکرم(ص) درباره منزلت اهل قرآن نزد خداوند متعال اشاره کرد که می‌فرماید: «إِنَّ لِلَّهِ أَهْلِينَ مِنَ النَّاسِ، هُمْ أَهْلُ اللَّهِ وَخَاصَّتُهُ»(.خداوند متعال در میان مردم، دوستان ویژه ای دارد؛ باید بدانید که اهل قرآن، دوستان ویژه و خاص خداوند هستند).

او به حدیث دیگری از پیامبر اکرم(ص) نیز اشاره کرد که در جای دیگر می‌فرماید: به كسى كه قرآن مى‌داند، گفته مى‌شود: بخوان و بالا رو و با ترتيل بخوان، همچنان كه در دنيا با ترتيل مى‌خواندى؛ زيرا منزلت و جايگاه تو در آخرين آيه‌اى است كه مى‌خوانده‌اى.

رئیس نهاد وقف النور در پایان دعا کرد و گفت: از درگاه خداوند مسالت داریم که ما را از اهل قرآن قرار دهد و قرآن را شفیع ما در دنیا و آخر گرداند و درود و سلام خداوند بر شما باد.

وقف النور در توصیف این مسابقات گفته است که ‌قوی‌ترین مسابقه اروپایی در قلب اروپا و در قلب در حال برگزاری است. این مسابقه را نهاد وقف النور در شهر هامبورگ برگزار کرده است.

انتهای پیام
captcha