ضرورت تلاش روحانیون برای تبیین سبک زندگی اسلامی
کد خبر: 4092379
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

ضرورت تلاش روحانیون برای تبیین سبک زندگی اسلامی

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با تأکید بر ترسیم الگوی خانواده در تراز اسلامی مبتنی بر آموزه‌های قرآن و سیره اهل‌ بیت(ع) گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مذهبی و روحانیون در راستای تبیین، تبلیغ و گسترش سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی بهره برد.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‎فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد، 24 مهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان با تأکید بر ضرورت تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در جامعه، گفت: توجه به این مهم موجب تقویت ارزش‌های اسلامی و مهمترین گام در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در جنبه‌های مختلف زندگی و اجتماعی ضروری است، به انتخاب هیئت اندیشه‌ورز از نخبگان، اندیشمندان و صاحب‌نظران عرصه فرهنگی اشاره کرد و افزود: این هیئت باید هر دو هفته پیشنهادات خود را در زمینه تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی به‌عنوان مصوبه در اختیار شورای فرهنگ عمومی استان قرار دهد تا در صورت تصویب، به ادارات و سازمان‌ها ابلاغ شود.

شاهرخی همچنین در خصوص برش استانی نقشه فرهنگی کشور، گفت: فقدان الگو و برنامه‌سازی متناسب برای مدیریت سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی باید جبران شود که در این راستا کمیته‌ای در استان تشکیل می‌شود.

وی با تأکید بر ترسیم الگوی خانواده در تراز اسلامی مبتنی بر آموزه‌های قرآن و سیره اهل‌ بیت(ع) افزود: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مذهبی و روحانیون در راستای تبیین، تبلیغ و گسترش سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی بهره برد.

امام‌جمعه خرم‎آباد در ادامه به وقایع و رویدادهای اخیر اشاره کرد و گفت:‌ گاهی ممکن است هجوم تبلیغاتی، ناخودآگاه بر افراد تأثیرگذار باشد، بنابراین اقدامات انجام شده نظام را باید دید و خوب قضاوت کرد، چراکه جمهوری اسلامی همیشه در حال خدمتگزاری بوده است.

وی با بیان اینکه عرصه خدمتگزاری نامحدود است، تصریح کرد: انتظار می‌رود مدیران هر دستگاه اشرافیت و دقت‌نظر بیشتری بر مجموعه خود داشته باشند، چراکه وقتی برخی افراد شاغل در ادارات مطلبی را در فضای مجازی منتشر و با روش نظام سلطه همراهی می‌کنند بر افکار عمومی تأثیر منفی دارد.

شاهرخی با تأکید بر تجدیدنظر برخی مدیران در انتصاب‌ها، اظهار کرد: از گذشته تاکنون افرادی با توصیه، سفارش یا تبعیض بر سر کار آمده‌اند که تعداد کم آنها نیز زیاد و در این شرایط آسیب‌زاست.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: باید در وضعیت کنونی حضور جمعیت‌های وفادار به مسائل دینی، قرآنی، نظام، امام و رهبری از جمله بانوان محجبه را ببینیم که از حریم عفاف و حیا دفاع کردند.

شاهرخی تأکید کرد:‌ در موقعیت خاصی هستیم، بنابراین باید هوشیار و دقیق بود و با ظرافت اطلاع‌رسانی کرد تا موضوع تبلیغات و ترویج مسائل نیاز امروز جامعه به‌خوبی صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha