اجرای طرح «سه میم» در مدارس لرستان
کد خبر: 4090560
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶

اجرای طرح «سه میم» در مدارس لرستان

سرپرست آموزش و پرورش لرستان طرح‌های «سه میم»، «سودای بندگی»، «رابطین نماز»، «الگوی عملی نماز در دوره ابتدایی» و «اقامه نماز جماعت در مدارس» را از برنامه‌های آموزش و پرورش لرستان در راستای ترویج فرهنگ نمازخوانی در بین دانش‌آموزان اعلام کرد.

رضا عزتی، سرپرست آموزش و پرورش لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا عزتی، سرپرست آموزش و پرورش لرستان در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان که عصر شنبه، 16 مهر به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با مهم دانستن توجه به امر نماز و گسترش فرهنگ آن در مدارس، گفت: برنامه‌ها و خط مشی آموزش و پرورش بر حول تربیت انسان‌ها است که نماز ستون و محور اصلی این فعالیت‌ها به شمار می‎رود.

وی افزود: خوشبختانه از نظر تجهیزات و زیرساخت‌های نمازخانه‌ای در وضعیت مطلوبی قرار داریم و برای فرهنگ‌سازی اقامه نماز نیز طرح‌هایی مانند «سه میم» مسجد، محله و مدرسه را در برنامه داریم که در راستای اجرای این طرح با حضور اولیا و مربیان دانش‌آموزان از مدرسه خارج و در اولین مسجد محل حضور یافته و با حضور روحانی مباحث وضو، احکام و اقامه نماز را فرا می‌گیرند.

وی طرح «رابطین نماز»، «الگوی عملی نماز در دوره ابتدایی» «اقامه نماز جماعت در مدارس» و طرح «سودای بندگی» حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه را از دیگر طرح‌های آموزش و پرورش لرستان در راستای ترویج فرهنگ نمازخوانی در بین دانش‌آموزان اعلام کرد که آموزش و پرورش برای تحقق کامل آن نیازمند همکاری همه افراد و نهادهای ذیربط است.

در پایان این جلسه هر یک از اعضا از جمله معاون پرورشی و رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان نظرات خود را پیرامون موضوعات مطرح شده بیان کردند.

انتهای پیام
captcha