تشرف هیئت گردشگری یونان به حرم امام حسین(ع) + عکس
کد خبر: 4089904
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴

تشرف هیئت گردشگری یونان به حرم امام حسین(ع) + عکس

یک هیئت گردشگری از یونان که به عراق سفر کرده است، به زیارت حرم امام حسین(ع) در کربلای معلی مشرف شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری نون، این گروه یونانی با حضور در حرم حضرت سید الشهداء(ع) در جریان شرح واقعه کربلا از زبان قائم مقام دبیرکل آستان مقدس حسینی  قرار گرفت.

آنها با حضور در بخش‌های مختلف حرم امام حسین(ع) شیفته معماری مهندسی اسلامی و مجموعه‌های گرانبهای موزه آستان مقدس شدند و از خدمات بشردوستانه و خدمات‌رسانی‌های آستان در همه زمینه‌ها ابراز شگفتی کردند.

بابیس بیزاس، رئیس این گروه یونانی در گفت‌وگو با خبرگزاری نون گفت: ما یک گروه 24 نفره زن و مرد هستیم که از یونان به قصد گردشگری به عراق آمدیم ما اطلاع نداشتیم که آستان مقدس چنین پروژه‌های عمرانی بزرگی دارد و از زمان ورودمان به کربلای معلی متوجه شدیم که حرم امام حسین(ع) و آستان مقدس حسینی تنها یک مکان عبادی و زیارتی معنوی و مقدس نیست، بلکه یک نهاد بزرگ و عامل مهمی در کمک به فقرا و نیازمندان است.

وی کربلای معلی را  به دلیل داشتن اماکن مقدس از مهم‌ترین شهرها در عراق و کشورهای عربی خواند و گفت: ما می‌خواستیم این شهر و عتبات مقدس آن را بشناسیم.

علاء ضیاء الدین، معاون دبیر کل آستان مقدس حسینی نیز با بیان اینکه هیئت یونانی برای نخستین بار به عراق سفر کرده است، گفت: تشرف این گروه یونانی به حرم امام حسین(ع) به فال نیک گرفته می‌شود و نشان می‌دهد که دنیا اعتماد خود را به گردشگری در عراق بازیافته است و گردشگری دینی هم نوعی از انواع گردشگری است.

وی افزود: این گروه یونانی در حرم اباعبدالله الحسین (ع) احساس شادی و امنیت کرد و امیدواریم این فعالیت‌ها گسترش پیدا کند، زیرا کربلا و حرم حسینی متعلق به همه جهان و همه فرهنگ‌هاست.

انتهای پیام
captcha