حمله هواداران مقتدی صدر به شبکه «الرابعه» نقض آزادی بیان است
کد خبر: 4089881
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق:

حمله هواداران مقتدی صدر به شبکه «الرابعه» نقض آزادی بیان است

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق با صدور بیانیه‌ای حمله هواداران مقتدی صدر به دفتر یک شبکه تلویزیونی «الرابعه» عراق را محکوم کرد و آن را بیانگر نقض آزادی بیان دانست.

به گزارش ایکنا؛ در این بیانیه که امروز ، 13 مهر منتشر شده، آمده است که حمله به دفتر یک شبکه تلویزیونی تعرض آشکار به رسانه‌ها و حرمت آنها و نقض صریح آزادی بیان است.

این بیانیه می‌افزاید: که طرفی که خود را در معرض انتقاد این شبکه دیده است، باید از روش‌های قانونی وارد عمل می‌شد و از رفتارهای خشونت‌آمیز و تخریب اموال این شبکه و دست‌درازی به کارکنان آن خودداری می‌کرد.

بنا به اعلام میدل ایست نیوز، اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق این اقدام و نیز محاصره منزل مدیر این شبکه و تهدید خانواده وی را محکوم کرده و از نهادهای امنیتی خواسته که به مسئولیت خود در حفاظت از رسانه‌ها و امنیت کارکنانشان عمل کنند.

شب گذشته طرفداران صدر به ساختمان شبکه «الرابعه» در منطقه الکراده حمله کرده و گفتند که مجری این شبکه به قربانیان جیش المهدی، (شاخه نظامی جریان صدر) اهانت کرده است.

شبکه ماهواره‌ای «الرابعه» در بیانیه‌ای توضیح داد که از یکی از برنامه‌های گفت وگوی این شبکه، سوء برداشت شده و این شبکه قصد اهانت به شهدا و خانواده‌های آنها را نداشته است.

سازمان رسانه و ارتباطات عراق نیز از شهروندان، احزاب و جریان‌های سیاسی و دینی خواسته است در تعامل با تخلفاتی که ممکن است از سوی رسانه صورت گیرد، به دستگاه قضایی یا سازمان رسانه و ارتباطات رجوع و شکایت رسمی ارائه دهند.

در واکنش به این اقدام، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق آن را زشت و بالاترین سطح از تعرض به قانون و آزادی مطبوعات دانست که در اقدامات و اعتراضات مسالمت‌آمیز و قانونی نمی‌گنجد.

وی دستور داد، عاملان این حمله محاکمه و حفاظت از نهادهای مطبوعاتی تشدید شود.

انتهای پیام
captcha