الگوگیری از دستاوردهای دفاع مقدس راهگشای مسائل کشور است
کد خبر: 4089846
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

الگوگیری از دستاوردهای دفاع مقدس راهگشای مسائل کشور است

رزمنده و پیشکسوت دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: الگوگیری از دستاورد‌های دفاع مقدس باید راهگشای بسیاری از مسائل کشور باشد تا زمینه شناخت نسل حاضر و آینده با دلاورمردی‌های مردم ایران در زمان جنگ تحمیلی را فراهم آورد.

جهاددانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، جواد صبور، مشاور امور ایثارگران استانداری اردبیل و رزمنده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس، ۱۴ مهرماه، در نشست روایت‌های ناتمام که در سالن جلسات جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد، عنوان کرد: رویدادهای هشت سال دفاع مقدس نه تنها در تاریخ ایران جایگاه ویژه‌ای دارد بلکه خاطرات تلخ و شیرین آن تا همیشه در ذهن آنان که این دوران را از سر گذراندند جاودان خواهد ماند.

وی اظهار کرد: دوران جنگ تحمیلی خاطرات تلخ و شیرین زیادی دارد، اما آنچه که در ذهن‌ها باقی می‌ماند رشادت‌های بی‌نظیر رزمندگان بی ریا و دلاورانی است که در طول هشت سال جنگ با رژیم بعثی با رشادت از خاک میهن و ارزش‌ها دفاع کردند و اکنون بر ما است که با وحدت و همبستگی برای سازندگی و آبادانی میهن و حفظ کیان آن کوشا باشیم.

رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس افزود: استان اردبیل با وجود دوری مسافت از جبهه‌های نبرد ۳۴۰۰ شهید در راه پاسداری از ایران و سعادت و سربلندی مردمان این سرزمین تقدیم کرده که در سال‌های بعد از جنگ، بهره‌گیری از آرمان‌های مقاومت و در سایه برکات آن دوران، ایران هم اکنون یکی از کشور‌های مهم و تأثیرگذار منطقه و جهان است.

صبور الگوگیری از دستاورد‌های دفاع مقدس را راهگشای بسیاری از مسائل کشور عنوان و خاطر نشان کرد: در حال حاضر باید رخداد‌های آن دوران با بهره‌گیری از ابزار قلم و هنر در جامعه منتشر شود تا زمینه شناخت نسل حاضر و آینده با دلاورمردی‌های مردم ایران در زمان جنگ تحمیلی فراهم و بازگویی و بازخوانی خاطرات و زندگینامه ایثارگران و شهدا، اسباب آشنایی ما با اعتقادات قلبی و سبک زندگی آن‌ها باشد.

در ادامه مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، گفت: جهاددانشگاهی بعنوان مولود نظام اسلامی نهادی دارای ساحت اعتقادی و عقلانی است که صيانت از اصول و ارزش‌های انقلاب را اساس کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: این نهاد به عنوان مولود انقلاب خود را مکلف و موظف می‌داند که در کنار خانواده‌هایی که با فداکاری، فرزندان خود را برای امنیت مردم روانه جبهه‌های جنگ کردند، باشد و در قبال آنان ادای دِین نماید.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، برگزاری کنگره ۳۴۰۰ شهید استان را بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اظهار کرد: وظیفه داریم از هر بهانه‌ای برای دیدار با پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس استفاده کرده و نسل به نسل بازگوی خاطرات جوانان غیور کشورمان باشیم.

این مراسم به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام
captcha