خدمات دولت و نظام اطلاع‌رسانی شود
کد خبر: 4089794
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶

خدمات دولت و نظام اطلاع‌رسانی شود

معاون استاندار لرستان با تأکید بر جریان‌سازی فضای رسانه‌ای استان جهت مقابله با توطئه‌های رسانه‌ای دشمنان در ناکارآمد جلوه دادن خدمات دولت و نظام، اظهار کرد: اعضای شورای اطلاع‌رسانی باید با تولید محتوا به این فضا ورود کرده و آن را مدیریت کنند.

مجید منعمی، معاون استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، جلسه هماهنگی شورای اطلاع‌رسانی استان لرستان عصر سه‌شنبه، ۱۲ مهر با حضور اعضای شورای اطلاع‌رسانی در سالن جلسات معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان برگزار شد.

مجید منعمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در این جلسه با بیان اینکه شورای اطلاع‌رسانی استان ساختار مصوبی دارد، افزود: این ساختار در سال ۱۳۹۸ از سوی هیئت وزیران تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه این ساختار می‌تواند باری از دوش افکار عمومی بردارد و اطلاع‌رسانی خدمات دولت را به افکار داشته باشد افزود: ضرورت دارد این شورا براساس ساختار مصوب تشکیل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بر ضرورت ایجاد تقویم زمانی مدون برای جلسات شورای اطلاع‌رسانی تأکید کرد و ادامه داد: ضرورت تشکیل این شورا به نوعی تبیین می‌کند جلسات به صورت ماهانه تشکیل شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان لرستان گفت: اعضای شورای اطلاع‌رسانی استان باید درباره اولویت‌های رسانه‌ای استان تصمیمات لازم را اتخاذ کنند و گزارش‌های لازم را در این جلسات به مردم ارائه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تبیین اقدامات دولت در لرستان را یکی از کارکردهای شورای اطلاع‌رسانی در استان برشمرد و افزود:  تلاش برای انعکاس خدمات دولت به مردم، انتقال مسائل و مشکلات جامعه و بررسی آنها در شورا و همچنین ارائه راهکار برای مقابله با هجمه‌های تبلیغی دشمنان، از مهمترین وظایف شورا است.

منعمی با تأکید بر جریان‌سازی فضای رسانه‌ای استان جهت مقابله با توطئه‌های رسانه‌ای دشمنان در ناکارآمد جلوه دادن خدمات دولت و نظام، افزود: اعضای شورای اطلاع‌رسانی باید با تولید محتوا به این فضا ورود کرده و آن را مدیریت کنند.

وی اضافه کرد: اگر اعضای شورای اطلاع‌رسانی گزارش‌ها را به صورت دوره‌ای و نوبتی ارائه کنند می‌توانیم امیدافزایی را درباره بیان اقدامات دولت داشته باشیم.

منصور احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این جلسه، گفت: براساس ضرورت مقوله اطلاع‌رسانی و رسالت جهاد تبیین که مقام معظم رهبری به مسئولین تکلیف فرموده‌اند بر حسب هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان مقرر شده جلسات شورای اطلاع‌رسانی به صورت ماهانه برگزار شود.

وی با بیان اینکه قبل از شورای اطلاع‌رسانی با حضور اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها شورای هماهنگی با حضور مسئولین و اعضا برگزار خواهد شد، افزود: مواضع، نکات و موضوعات در جلسات هماهنگی مورد بررسی قرار خواهند گرفت سپس  دسته‌بندی و به صورت واضح، روشن و مؤثر در اختیار رسانه‌ها قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام
captcha