ارائه طرح «بررسی تأثیرگذاری و آسیب‌شناسی دروس معارف» در دانشگاه لرستان
کد خبر: 4089761
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱

ارائه طرح «بررسی تأثیرگذاری و آسیب‌شناسی دروس معارف» در دانشگاه لرستان

نشست ارائه طرح ارتباط با جامعه خود را تحت عنوان «بررسی تأثیرگذاری و آسیب‌شناسی دروس معارف و نقش این دروس در افزایش سرمایه اجتماعی دانشجویان دانشگاه لرستان»، برگزار شد..

نشست  اساتید  معارف دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، نشست مربوط به ارائه طرح ارتباط با جامعه تحت عنوان «بررسی تأثیرگذاری و آسیب‌شناسی دروس معارف و نقش این دروس در افزایش سرمایه اجتماعی دانشجویان دانشگاه لرستان امروز، ۱۲ مهر در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان با حضور ناقدان و داوران برگزار شد.

در این نشست علمی، شهرام رهنما، عضو هیئت علمی گروه آموزشی معارف و فلسفه اسلامی و مدیر حوزه ریاست دانشگاه لرستان، طرح تحقیقاتی، پژوهشی خود را تشریح کرد.

براساس طرح انجام شده، بین ارائه دروس معارف اسلامی در سطح دانشجویان با افزایش سرمایه اجتماعی، رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد اما نیاز است موضوعات مربوط به کاربردی شدن این‌گونه دروس، بیش از پیش، تقویت شود.

رهنما اضافه کرد: در این تحقیق برای سنجش دقیق داده‌ها، اطلاعات و پرسش‌نامه‌ها از روش‌های آماری استفاده شده است.

ناقدان حاضر در نشست نیز دیدگاه‌های مختلف خود را در راستای ارزیابی و سنجش طرح تهیه شده، ارائه کردند.

براساس سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گسترش تحقیقات، پژوهش‌ها و طرح‌های کاربردی مسئله‌محور با هدف نهادینه شدن ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت، بایستی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، گسترش یابد.

انتهای پیام
captcha