شهادت 2 فلسطینی و هراس رژیم صهیونیستی از عملیات‌های مقاومتی
کد خبر: 4089328
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
تازه‌ترین تحولات فلسطین؛

شهادت 2 فلسطینی و هراس رژیم صهیونیستی از عملیات‌های مقاومتی

شهادت دو فلسطینی و زخمی شدن یک نفر دیگر و هراس رژیم صهیونیستی از عملیات‌های مقاومتی در اراضی اشغالی 48 و بازداشت بدون تفهیم اتهام 800 فلسطینی از جمله تازه‌ترین اخبار تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، تیراندازی نظامیان صهیونیستی به سمت یک خودروی فلسطینی به شهادت دو جوان فلسطینی و جراحت شدید یک نفر دیگر منجر شد.

رادیو ارتش رژیم اشغالگر مدعی است که این خودرو درصدد بوده جمعی از نظامیان صهیونیست از یگان ایغوز را در حین انجام ماموریت در منطقه نزدیک به اردوگاه الجلزون در نزدیکی رام الله در کرانه باختری زیر بگیرد.

شهادت 2 فلسطینی و هراس رژیم صهیونیستی از عملیات‌های مقاومتی در اراضی اشغالی/آماده

بازداشت بدون تفهیم اتهام 800 فلسطینی

یک نهاد به اصطلاح حقوق بشری رژیم صهیونیستی اذعان دارد که این رژیم نزدیک به 800 فلسطینی را بدون محاکمه یا تفهیم اتهام در بازداشت نگاه داشته است که این بالاترین رقم از سال 2008 تاکنون است.

نهاد هموکید می‌گوید در حال حاضر 798 فلسطینی در بازداشت اداری به سر می‌برند. این رویه‌ای است که در آن می‌توان زندانیان را ماه‌ها بدون اطلاع از اتهامات وارده و عدم دسترسی به مدارک ارائه شده علیه آنها در بازداشت نگه داشت.

شهادت 2 فلسطینی و هراس رژیم صهیونیستی از عملیات‌های مقاومتی در اراضی اشغالی/آماده

این سازمان گزارش داد که تعداد بازداشت‌شدگان اداری در سال جاری به طور پیوسته افزایش یافته است، زیرا اسرائیل حملات شبانه دستگیری در کرانه باختری را شدت بخشیده است.

گروه‌های حقوق بشر و فلسطینی‌ها می‌گویند بازداشت اداری رویه‌ای است که منکر آزادی افراد است و برخی از فلسطینی‌ها را برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها پشت میله‌های زندان نگاه می‌دارد، بدون اینکه هیچ مدرکی علیه آنها در دسترس باشد و برخی از این اسرا تا سرحد شهادت دست به اعتصاب غذا می‌زنند تا به وضعیت بازداشتشان رسیدگی شود و در نهایت منجر به تنش میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها می‌شود.

استقامت جهاد با عنوان اسلام تا آزادی فلسطین

ناصر ابوشریف، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم تأکید کرد که این جنبش با شعار اسلام و فلسطین از لحظه تأسیس آن آزادسازی فلسطین را هدف خود قرار داده است.

او در گفت‌وگو با رادیو قدس تأکید کرد که ثبات و استقامت جنبش جهاد در این مسیر ثابت می‌کند که این جنبش در همه مقاطع مهم به نهضت خود برای بازگرداندن قطب نمای امت اسلامی به سمت قدس و فلسطین حضور دارد.

شهادت 2 فلسطینی و هراس رژیم صهیونیستی از عملیات‌های مقاومتی در اراضی اشغالی/آماده

ابوشریف، فلسطین را نماد حق کامل در برابر نهایت باطل خواند و گفت: جهاد اسلامی ایمان دارد که رویارویی با دشمن و دفاع از حق جز با تداوم همه اشکال مقاومت مسلحانه و مردمی نیست.

در همین حال عملیات مقاومتی تیراندازی نیروهای مقاومت در شهرک‌های صهیونیست‌نشین همچنان ادامه دارد.

شامگاه یکشنبه نیز شهرک غوش عتصیون در جنوب بیت لحم در کرانه باختری شاهد تیراندازی نیروهای مقاومت به سمت نظامیان اشغالگری بود که در پست‌های ایست و بازرسی مستقر بودند.

شهادت 2 فلسطینی و هراس رژیم صهیونیستی از عملیات‌های مقاومتی در اراضی اشغالی/آماده

در روزهای اخیر عملیات مقاومت تیراندازی نیروهای مقاومت علیه ارتش و شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری همزمان با اعیاد یهودی شدت گرفته است.

منابع عبری شامگاه یکشنبه از جراحت یک نظامی صهیونیست در تیراندازی به سمت یک واحد نظامی در نزدیکی شهرک ایتمار در نابلس خبر دادند که با استقبال جنبش جهاد اسلامی روبه‌رو شد که تأکید کرد، افزایش عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری از شمال تا جنوب آن گواه آزادی فرزندان ملت قهرمان فلسطین است که ذلت در برابر اشغالگران را نمی‌پذیرند.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز گفت که عملیات‌های تیراندازی مکرر در نقاط مختلف کرانه باختری که آخرین مورد آن در نابلس و جنین بود، در راستای انقلاب روزافزون مردمی در واکنش به یورش به مسجدالأقصی و اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان است.

القانوع حمله گروه مقاومتی عرین الأسود علیه نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست را تبریک گفته و خواستار گسترش حمایت از مبارزان در کرانه باختری شد.

هراس رژیم صهیونیستی از گسترش دامنه عملیات‌های مقاومتی

از سوی دیگر پلیس رژیم صهیونیستی نیروها و گشتی‌های خود را در شهرها و شهرک‌های واقع در سرزمین‌های اشغالی 1948 افزایش داده از بیم اینکه دامنه عملیات‌های مقاومتی از مناطق شمال کرانه باختری به ویژه جنین و نابلس به داخل شهرهای سرزمین‌های اشغالی هم کشیده شود.

شهادت 2 فلسطینی و هراس رژیم صهیونیستی از عملیات‌های مقاومتی در اراضی اشغالی/آماده

انتهای پیام
captcha