برنامه‌های تبلیغی و ترویجی مقدمه‌ای برای آموزش قرآن است
کد خبر: 4089320
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲

برنامه‌های تبلیغی و ترویجی مقدمه‌ای برای آموزش قرآن است

مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: همان گونه که برنامه‌های آموزشی برای عموم مردم نیاز است، برنامه‌های تبلیغی و ترویجی هم نیاز است و در واقع این برنامه‌ها مقدمه‌ای برای آموزش قرآن محسوب می‌شود.

علی محمد رضایی، امور قرآنی تبلیغات اسلامی یزدحجت‌الاسلام علی‌محمد رضایی، مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه را بزرگترین مسابقات در کشور دانست که در ترویج فرهنگ قرآنی نقش کلیدی دارد.

وی اظهار کرد: همان گونه که برنامه‌های آموزشی برای عموم مردم نیاز است، برنامه‌های تبلیغی و ترویجی هم مورد نیاز است و در واقع این برنامه‌ها مقدمه‌ای برای آموزش قرآن کریم محسوب می‌شود بنابراین در صورتی که محافل انس با قرآن و همچنین برگزاری مسابقات مدنظر همگان باشد، اقشار مختلف مردم در این مجالس و محافل به سمت قرآن تشویق و آموزش‌ها را دنبال خواهند کرد.

رضایی ادامه داد: خوشبختانه مسابقات قرآن و عترت در ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود که می‌تواند در ترویج فرهنگ قرآنی مؤثر باشد این در حالی است که مسابقات قرآن کریم اوقاف در سطح شهرستانی، استانی و ملی بالاترین سطح را در کشور دارد.

مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد سطح برگزاری مسابقات قرآن اوقاف در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به نظر بنده مسئولان باید در زمینه جوایز این مسابقات تمهیداتی بیندیشند چرا که وقتی با قاریان و حافظان و شرکت‌کنندگان صحبت می‌شود، اکثراً در زمینه جوایز مسابقات گلایه دارند.

وی ادامه داد: همان گونه که در مسابقاتی غیر از قرآن کریم جوایزی در خور شأن برگزیدگان در نظر گرفته می‌شود، برای قرآن نیز نباید کم گذاشت و گاهاً باید بیشتر از سایر مسابقات به قرآنیان بها داده شود.

رضایی بیان کرد: اگر این مهم محقق شده بود، اکنون با افت شرکت‌کننده مواجه نبودیم و استعدادهای بیشتری به سمت فعالیت‌های قرآنی جذب می‌شدند، بنابراین در صورتی که به جوایز و تشویق قرآنیان اهمیت داده شود و نوجوانان و جوانان قرآنی تکریم شوند، قطعاً روز به روز شاهد ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha