برگزاری دوره جدید حفظ قرآن به گروه‌های مختلف سنی در کویت
کد خبر: 4089169
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

برگزاری دوره جدید حفظ قرآن به گروه‌های مختلف سنی در کویت

انجمن قرآن کویت دوره سراسری آموزش حفظ قرآن ویژه گروه‌های سنی چهار تا هجده سال برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از سواح نیوز، انجمن خیریه خدمت به قرآن کریم و علوم آن در کویت معروف به «حفاظ» از راه‌اندازی دوره جدید آموزش و حفظ قرآن برای دانش‌آموزان تمامی سنین از طریق 46 مرکز قرآنی خود در مناطق کویت خبر داد.

عبدالعزیز سید عبدالله الرفاعی، رئیس شورای اداری این انجمن گفت: مراکز انجمن حفاظ برای استقبال از دانش‌آموزان در دوره جدید آموزش و حفظ قرآن از طریق مراکز قرآنی در مناطق مختلف کویت آماده می‌شود.

وی افزود: در 46 مرکز در سراسر کویت 300 جلسه آموزش قرآن با حضور هفت هزار دانش‌آموز دختر و پسر برگزار خواهد شد.

الرفاعی گفت: یک تیم آموزشی و نظارتی و اعضای متخصص در رشته‌های حفظ و علوم قرآن و قرائت از انجمن حفاظ مسئولیت اداره و تدریس در این مراکز را برعهده دارند و جامعه شهروندان کویت به انجمن مذکور به دلیل برخورداری از تخصص و سابقه طولانی در خدمت به قرآن کریم اعتماد شایانی دارد.

وی افزود: دوره جدید با هدف حفظ قرآن کریم، آموزش مفاد تجوید و شناخت قرائات از طریق محافل مختلف قرآنی برگزار می‌شود و جلسات  ویژه دختران و  پسران چهار تا شش سال به حفظ کوتاه‌ترین سوره‌ها و آموزش اصول قرائت و کتابت قرآن است و جلسات حفظ قرآن برای دانش‌آموزان شش تا 18 سال نیز در تمامی سطوح برگزار می‌شود.

انجمن حفاظ طرح‌های دیگری را نیز در دست اجرا دارد که از جمله آن طرح معروف به برکه برای حفظ سوره بقره و طرح «احفظی القرآن للنساء»(به بانوان حفظ قرآن را بیاموزید) است که مربوط به آموزش حفظ قرآن به  بانوان است و هدف از آن  کمک به ارتقای سطح دانش قرآنی بانوان خوانده شده که در ایجاد نسلی جدید در خدمت به قرآن و آموزش آن نقش اساسی دارند.

انتهای پیام
captcha