جانمایی مناسب برای ساخت مساجد در طرح نهضت ملی مسکن
کد خبر: 4089045
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی مطرح کرد:

جانمایی مناسب برای ساخت مساجد در طرح نهضت ملی مسکن

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با گلایه از کوچک بودن نمازخانه‌های برخی مدارس گفت: لازم است زمین متناسب برای احداث مسجد در طرح نهضت ملی مسکن به تناسب جمعیت منطقه جانمایی و پیش‌بینی شود.

حجت‌الاسلام حسین کمیلی، رییس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برگزاری نماز جماعت در مدارس از جمله مهمترین برنامه‌های سال است که با پیگیری‌ها همواره به دنبال رونق آن بوده‌ایم.

وی افزود: در مدارس استان زنگی به نام «ساعت اذان؛ زنگ نماز» داریم، اما یکی از مهم‌ترین مشکلات کوچک بودن نمازخانه‌های مدارس است که لازم است مورد بررسی قرار گرفته و برای بزرگ‌تر کردن آن تدابیری اندیشید.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با تأکید بر برگزاری شورای اقامه نماز در مدارس استان،  بیان کرد: هفتمین اجلاس استانی نماز در استان در آذرماه امسال برگزار می‌شود تا آغاز مهمی باشد بر اهمیت پژوهش‌های حوزه نماز و توجه به فرهنگ نمازی در تمام ابعاد چراکه نماز واکسنی برای پیشگیری از تمام آسیب‌های اجتماعی است و نباید نقش آن در جامعه از یاد رود.

کمیلی با تأکید بر حل مشکلات اقامه نماز مسافران بین راهی با ساخت نمازخانه‌های بین راهی جدید، تصریح کرد: لازم است زمین متناسب برای احداث مسجد در طرح نهضت ملی مسکن به تناسب جمعیت منطقه جانمایی و پیش‌بینی شود.

وی یادآور شد: از فرمانداری‌ها نیز خواسته‌ایم مساجد نیمه کاره را برای معرفی به مجمع خیرین مسجدساز معرفی کنند تا بتوانیم در سطح شهر مساجد را رونق داده و به پیشبرد اهداف خود که همان ترویج فرهنگ نمازی است جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام
captcha