دفاع مقدس، دفاع از هویت و شناسنامه وطن بود
کد خبر: 4087304
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

دفاع مقدس، دفاع از هویت و شناسنامه وطن بود

استاندار لرستان با بیان اینکه دفاع مقدس فصل جدیدی از جنگ و دفاع از میهن را رقم زد، اظهار کرد: دفاع مقدس جنگ برای سیطره‌جویی و کشورگشایی نبود بلکه دفاع از نوامیس، هویت و شناسنامه وطن بود.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، در اولین روز از هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیرو‌های مسلح استان لرستان برگزار شد.

فرهاد زیویار، استاندار لرستان در مراسم رژه نیروهای مسلح در خرم‌آباد، گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای از عبرت‌ها و آموزه‌ها برای ملت ایران و دیگر ملت‌های آزادیخواه جهان است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس فصل جدیدی از جنگ و دفاع از میهن را رقم زد، تصریح کرد: دفاع مقدس جنگ برای سیطره‌جویی و کشورگشایی نبود بلکه دفاع از نوامیس، هویت و شناسنامه وطن بود.

زیویار با بیان اینکه ایران اسلامی حوادث بسیاری را پشت سر گذاشت و تاریخ کشور سرشار از تلخی و شیرینی بی‌شمار است که جنگ هم از حوادث تلخ به‌شمار می‌آید و بسیاری از کشورها در این راستا تجلی و یا احیا شده‌اند، گفت: اسلام دین صلح است اما دفاع و جهاد جایگاه خود را دارد بنابراین ایران اسلامی هیچ‌وقت قصد تعرض به کشوری را نداشته است اما در مقابل متجاوز داخلی و خارجی ایستادگی می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبری این جنگ برعهده شخصی متدین بود که در طول تاریخ ایران بی‌سابقه بوده است و سربازان دوران دفاع مقدس نیز از جمله افراد پاک و ایثارگر بودند و اکنون  راه آنها ادامه دارد، ادامه داد: جنگ تحمیلی موجب شد تا از ناموس خود دفاع کنیم چراکه هر حرکتی در نهضت انقلاب اسلامی شکل گرفته مقدس است و برگرفته از نهضت عاشورا می‌باشد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه کشور اکنون در شرایط حساسی قرار دارد، اظهار کرد: اقدامات ارتش، سپاه، بسیج، پلیس، نیروهای انتظامی و نظامی مقدس است و برای دفاع از کشور کوتاهی نکرده بلکه هویت‌سازی کرده اند بنابراین تکریم این ارکان برای ما مقدس است.

 

انتهای پیام
captcha