برگزاری جشن شكوفه‌ها با حضور ۳۲ هزار كلاس اولی در لرستان
کد خبر: 4086438
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱

برگزاری جشن شكوفه‌ها با حضور ۳۲ هزار كلاس اولی در لرستان

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه در سال جدید تحصیلی، مدارس لرستان پذیرای ۳۴۸ هزار دانش‌آموز خواهد بود، گفت: جشن شکوفه‌ها در لرستان پنج‌شبنه، ۳۱ شهریور و جشن بازگشایی مدارس نیز دوم مهر برگزار خواهد شد.

رضا عزتی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، با حضور ۳۰۰ نفر از خدمتگزاران پر تلاش دستگاه تعلیم و تربیت، همایش تجلیل از خادمان مدرسه در لرستان برگزار شد.

در این مراسم یک‌شنبه، ۲۷ شهریور در اردوگاه دانش‌آموزی آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد برگزار شد، رضا عزتی، سرپرست آموزش و پرورش لرستان به جایگاه خدمتگزاران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ویژگی خدمتگزاران اشاره و اظهار کرد: صبر و متانت در برابر مشکلات، خداباوری و اخلاص، اخلاق نیکو و پسندیده و تعامل با دیگران از جمله ویژگی‌های یک خدمتگزار واقعی است.

وی نگاه آموزش و پرورش به شغل خدمتگزار را به دور از تبعیض و مبتنی بر ارزش‌ها و آموزه‌های دینی دانست و افزود: خادمان مدرسه یکی از ارکان بازگشایی مدارس هستند که خوشبختانه با تلاش شما خدمتگزاران پرتلاش مدارس استان امسال بیش از پیش، آماده و مهیای حضور دانش‌آموزان برای سال‌تحصیلی جدید هستند.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان به مشکلات و مسائل مطرح شده توسط نمایندگان خادمان مدرسه در این جلسه هم اشاره کرد و گفت: این همایش بهانه‌ای بود تا حرف‌ها و صحبت‌های شما را از نزدیک بشنویم و مشکلات و مسائل مطرح شده را در وزارت پیگیری و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه در سال جدید تحصیلی، مدارس لرستان پذیرای ۳۴۸ هزار دانش‌آموز خواهد بود، اضافه کرد: از مجموع ۳۴۸ هزار دانش‌آموز لرستانی که سال‌تحصیلی جدید راهی مدارس می‎شوند،  ۳۲ هزار نفر آنها دانش‌آموز کلاس اولی هستند.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان افزود: جشن شکوفه‌ها در لرستان روز پنج‌شبنه، ۳۱ شهریورماه و جشن بازگشایی مدارس نیز در روز دوم مهرماه برگزار خواهد شد.

بهرام‌نژاد، رئیس اداره حفاظت فیزیکی مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش هم در این مراسم با اشاره به اینکه کمبود نیروی خدمتگزار در مدارس یک مسئله در سطح کشور است، گفت: در کشور حدود ۶۶ هزار خادم مدرسه فعالیت می‌کند در حالی که باید ۱۱۰ هزار نیروی خدمتگزار داشته باشیم.

وی ادامه داد: همه مشکلات و مسائل مطرح شده توسط خادمان مدارس در این مراسم را در وزارت آموزش و پرورش مطرح می‌کنم و‌امیدوارم در آینده اتفاقات مثبت و خوبی در این حوزه اتفاق بیفتد.

پرویز عبدی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش لرستان نیز کار خدمتگزاران مدارس را در فرآیند تعلیم و تربیت بسیار مهم دانست و گفت: بخشی از آرامش دانش‌آموزان در مدارس مرهون زحمات سرایداران و خدمتگزاران محترم آموزشگاه‌ها است که لازم است همگان قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

اسنندیار گنجی‌پور، رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان نیز در این مراسم به فعالیت یک‌هزار و  ۲۰۰ نیروی خدمتگزار در سطح مدارس استان اشاره کرد و گفت: در این مراسم ۳۰۰ نفر از خادمان مدارس آموزش و پرورش نواحی منطقه یک و دو خرم‌آباد، بیرانشهر، زاغه، چگنی، ویسیان و مناطق عشایری حضور داشتند و نظیر این برنامه با همکاری سایر ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان برگزار خواهد شد.

در حاشیه این مراسم هم یک کارگاه آموزشی در راستای شغل خدمتگزاران و بازگشایی پرنشاط مدارس در سال‌تحصیلی جدید برگزار شد و در بخش دیگری از این مراسم آقایان عبدی‌پور، ماکنعلی و جعفری به نمایندگی از خادمان مدرسه مشکلات و مسائل حوزه کاری خود را که عمدتاً مربوط به تبدیل وضعیت نیروی‌های خدمتگزار، ارتقا شغلی، حقوق و سایر مزایای شغلی بود بیان کردند و خواستار رسیدگی و پیگیری این موضوعات شدند و در پایان با اهدای لوح تقدیر از زحمات خدمتگزارن مدارس قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha