همایش استانی «همیار شهید» در خرم‎آباد برگزار شد + عکس
کد خبر: 4082995
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹

همایش استانی «همیار شهید» در خرم‎آباد برگزار شد + عکس

همایش استانی «همیار شهید» از سوی حوزه هنری لرستان با مشارکت ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی ـ اجتماعی انقلاب اسلامی و قرارگاه صاحب‌الامر(عج) این استان در خرم‎آباد برگزار شد.

همایش «همیار شهید» در خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، به همت حوزه هنری لرستان و با همکاری ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی ـ اجتماعی انقلاب اسلامی و قرارگاه صاحب‌الامر(عج) این استان، همایش «همیار شهید» با هدف تکریم خانواده شهدا با حضور  مسئولان استانی  و جمعی از پژوهشگران و نویسندگان و فعالان تاریخ شفاهی استان لرستان، 12 شهریور در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد.

سخنرانی سامان سپهوند، رئیس حوزه هنری لرستان، حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، پخش کلیپ و اجرای سرود از جمله بخش‌‎های این همایش بود.

در این آیین از کتاب «هیرمان» با موضوع خاطرات مردم لرستان از روزهای شهادت عزیز ملت رونمایی شد.

کتاب «هیرمان» به قلم رعنا مرادی‌نسب و تحقیق و پژوهش مژگان بیرانوند، ستایش لطیف‌پور، فریبا مرادی‌نسب، در 136 صفحه و شمارگان هزار نسخه از سوی انتشارات «راه یار» به چاپ رسیده است.

در این آیین نیز از رعنا مرادی نسب، ستایش لطیف‌پور، مژگان بیرانوند، غزل حیدری، زینب کرمی‌نژاد و فریبا مرادی‌نسب تقدیر شد و در حاشیه این همایش، کارگاه‌های روایت‌نگاری از زندگی شهدا و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی دفاع مقدس از سوی گروه‌های مردمی با حضور جمعی از  پژوهشگران و نویسندگان و فعالان عرصه تاریخ شفاهی برگزار شد.

مباحث آموزشی درباره نگارش رسیدن از ایده تا تبدیل به محصول و خروجی اثر تاریخ شفاهی، رصد، سوژه‌یابی، اولویت‌بندی، طرح پروژه، طرح سؤال، مصاحبه، آرشیو و تدوین توسط فاطمه‌سادات میرعالی، نویسنده کتاب «حوض خون» و عظیم مهدی‌نژاد، مدیر مؤسسه تاریخ شفاهی شهيد جواد زیوداری به شرکت‌کنندگان ارائه شد.

 

انتهای پیام
captcha