شيخ الازهر به قزاقستان می‌رود
کد خبر: 4081034
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
برای افتتاح کنفرانس ادیان؛

شيخ الازهر به قزاقستان می‌رود

احمد الطیب، شیخ الازهر به منظور افتتاح هفتمین کنفرانس رهبران ادیان در شهر «نور سلطان»، پایتخت قزاقستان به این کشور سفر می‌کند.

احمد الطیب، شیخ الازهربه گزارش ایکنا؛ به نقل از اهل مصر، سفر شیخ الازهر به قزاقستان نیمه ماه سپتامبر سال جاری میلادی انجام می‌شود و احمد الطیب در این سفر هفتمین کنفرانس رهبران ادیان به منظور بررسی نقش رهبران ادیان در توسعه معنوی و اجتماعی بشر در دوره پساکرونا را افتتاح خواهد کرد.

«قاسم ژومارت توکایف»، رئیس‌جمهور قزاقستان، فوریه گذشته شیخ الازهر را برای شرکت در این کنفرانس و افتتاح آن رسما دعوت کرد و این دعوتنامه از سوی «مولان اشمبایف»، رئیس مجلس سنای قزاقستان به احمد الطیب تقدیم شد.

انجام دیدارها و فعالیت‌هایی از جمله دیدار با رئیس‌جمهور و رئیس پارلمان قزاقستان، دیدار با رهبران دینی و شخصیت‌های عمومی و پارلمانی این کشور با هدف بررسی راهکارهای همکاری اسلامی مشترک، گفت‌و‌گوی ادیان و مباحث مربوطه از برنامه‌های شیخ الازهر در این سفر اعلام شده است.

گفتنی است؛ هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی قرار است ۲۲ و ۲۳ شهریورماه و نشست دبیرخانه این کنگره ۲۰ و ۲۱ شهریور در نور سلطان، پایتخت قزاقستان برگزار شود.

اجلاس دبیرخانه‌ای کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی قزاقستان هر سال و شورای رهبران دینی این کنگره هر سه سال یک بار در قزاقستان برگزار می‌شود. هدف اصلی این کنگره، توسعه صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان در جهان است.

جمهوری اسلامی ایران عضو دبیرخانه و کارگروه و شورای رهبران دینی این کنگره است و در اجلاس‌های آن مشارکت دارد.

انتهای پیام
captcha