عمران و آبادانی مسجد به نوع ساختمان آن نیست
کد خبر: 4079619
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

عمران و آبادانی مسجد به نوع ساختمان آن نیست

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با تأکید بر اینکه آبادانی مسجد به نوع ساختمان آن نیست، گفت: عمران مساجد به تجمع نمازگزاران و فعالیت‌هایی است که در آن انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان/آیین غبارروبیبه گزارش ایکنا از لرستان، در سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط رژیم غاصب صهیونیستی، امروز، 30 مرداد مسجد امام علی(ع) کوی جهادگران خرم‎آباد با مشارکت جهاددانشگاهی واحد لرستان، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز لرستان و خبرگزاری ایکنا شعبه لرستان، غبارروبی شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز لرستان، امین آزادبخت، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد لرستان، احمد حاتمی، مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد لرستان، جمعی از کارکنان جهاددانشگاهی واحد لرستان، خبرنگاران ایکنا شعبه لرستان و هیئت‌امنای مسجد امام علی(ع) حضور داشتند.

در بخشی از این برنامه غبارروبی، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با گرامیداشت روز جهانی مسجد، گفت: بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با 31 مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است.

وی افزود: در سال 1348 در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد، لذا این روز در تقویم به نام روز جهانی مسجد نام‌گذاری شد.

عباس‌زاده با بیان اینکه در روز جهانی مسجد برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی انجام می‎گیرد، ادامه داد: مسجد در اسلام از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار بوده و هست و ائمه‌ اطهار(ع) و پیامبر(ص) مسجد را پایگاه حکومت خود قرار داده بودند.

معاون فرهنگی اداره‌ کل اوقاف لرستان با بیان اینکه خدمت در مسجد سعادت و افتخار بزرگی است که نصیب انسان می‎شود، اضافه کرد: حضرت ابراهیم(ع) خادم مسجد بود و حضرت زکریا(ع) و حضرت مریم(س) افتخارشان به این بود که خدمت‌گذار مسجد بودند.

وی با بیان اینکه در ایران اسلامی هم مسجد جایگاه والایی دارد، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس مساجد به محلی برای اعزام رزمندگان و همچنین جمع‌آوری کمک‌های مردمی به جبهه‌ها تبدیل شده بود.

عباس‌زاده با یادآوری اینکه ائمه‌(ع) در مسجد حکومت و قضاوت می‎کردند و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را در مسجد انجام می‎دادند، گفت: عمران و آبادانی مسجد به نوع ساختمان و ظاهر مسجد نیست بلکه به فعالیت‌هایی است که در آن انجام می‎گیرد حال ممکن است یک مسجد از نظر ساختمان و مجهز بودن در حد بالایی باشد اما چون فعالیت‌های آن کم‌رنگ است آن مسجد آباد نیست پس مسجد باید محلی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و تجمع نمازگزاران باشد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لسرتان با قدردانی از جهاددانشگاهی واحد لرستان به خاطر برگزاری مراسم غبارروبی مسجد امام علی(ع)، گفت: خوشبختانه مسجد امام علی(ع) کوی جهادگران از مساجد فعال سطح شهر خرم‎آباد است که از نظر اقامه نماز جماعت و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی عملکرد خوبی داشته است.

انتهای پیام
captcha