گناهی که مورد لعن خداوند است
کد خبر: 4078708
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

گناهی که مورد لعن خداوند است

یک سخنران دینی درباره عقوبت دروغ‌گویی، گفت: لعنت تند است و نباید هر کس را سر هر چیز کوچک لعن کرد، با اینکه لعن کردن نکوهش شده است، اما برخی افراد را باید لعن کرد؛ همان‌طور که قاتلین امام حسین(ع) را لعن می‌کنیم. خداوند نیز یک گروه را لعن کرده است و آنها دروغگویان هستند.

مهدی توکلی، سخنران مذهبیبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مهدی توکلی، سخنران مذهبی، صبح امروز، ۲۶ مردادماه در مراسم عزاداری دهه دوم ماه محرم در حسینیه طاهایی تهران طی سخنانی درباره عقوبت دروغ‌گویی، گفت: لعنت تند است و نباید هر کس را سر هر چیز کوچک لعن کرد، با اینکه لعن کردن نکوهش شده است، اما برخی افراد را باید لعن کرد؛ همان‌طور که قاتلین امام حسین(ع) را لعن می‌کنیم. خداوند نیز یک گروه را لعن کرده است و آنها دروغگویان هستند که خداوند در آیه ۶۱ سوره آل عمران می‌فرماید: «لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْکَاذِبِینَ؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.»

وی ادامه داد: پس بدانید که دروغ گناه خیلی بزرگی است که خداوند دروغگویان را لعنت کرده است و حتی پیامبر اکرم(ص) نیز مردم را توصیه به صدق و پرهیز از دروغ کرده‌اند و امیرالمؤمنین(ع) هم در روایتی دروغ را یکی از عوامل تخریب ایمان می‌دانند.

این واعظ دینی با تبیین فرق بین اسلام و ایمان، گفت: دقت کنید ما یک ایمان و یک اسلام داریم، در کربلا هم دو گروه با یکدیگر جنگیدند که هر دو هم مسلمان بودند، پس اسلام و مسلمانی فقط یک عنوان است؛ اما حقیقت اسلام و دین، ایمان است. اگر کسی ایمان داشته باشد و مؤمن باشد هرگز دو مؤمن با هم جنگ نمی‌کنند، هرگز مؤمن در کشور اختلاس نمی‌کند، هرگز مؤمن بر بدن امام حسین(ع) اسب نمی‌تازاند.

وی افزود: اسلام به معنی مطهرات است چون آب کافر را پاک نمی‌کند، اما اسلام او را پاک می‌کند، به‌طوری که به محض اینکه شهادتین را جاری کند او از نظر اسلام دیگر پاک است، او اسلام آورده اما دقت شود ایمان نیاورده است.

توکلی با بیان اینکه دروغ ایمان را نابود می‌کند، اظهار کرد: اما یکی از رذایل اخلاقی و گناهانی که ایمان را نابود می‌کند دروغ است و کسی که ایمان ندارد راحت دروغ هم می‌گوید که خداوند در آیه ۱۰۵ سوره نحل می‌فرماید: «إِنَّمَا یَفْتَرِی الْکَذِبَ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِآیَاتِ اللَّهِ...؛ دروغ را آن کسانی به خدا می‌بندند که ایمان به آیات خدا ندارند» به صراحت قرآن و این آیه فقط و فقط کسانی می‌توانند دروغ بگویند که به خدا ایمان ندارند.

وی ادامه داد: حالا اگر دیدید یک عده مسلمان هم هستند و راحت دروغ می‌گویند همان‌طور که گفته شد اسلام به معنی ایمان نیست و اینها مؤمن نیستند و ایمان به دل‌های آن‌ها وارد نشده است.

توکلی در پایان گفت: اما یک نکته هم دقت شود همان‌طور که دروغ گفتن مذمت شده است، اما در مواردی خود دین ما را مجاز کرده است؛ مثلا برای نجات جان مؤمنی می‌توان مصلحتی دروغ گفت.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha