حمایت مرکز امور قرآنی اوقاف از مسابقات قرآن دانش‌آموزان استثنایی
کد خبر: 4078534
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

حمایت مرکز امور قرآنی اوقاف از مسابقات قرآن دانش‌آموزان استثنایی

مسابقات قرآن دانش‌آموزان استثنایی کشور با حمایت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف این روزها در مشهد مقدس و در بخش دختران آن، در جریان است.

حمایت مرکز امور قرآنی اوقاف از مسابقات قرآن دانش‌آموزان استثنایی

به گزارش ایکنا، هفدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور(استثنایی) از صبح روز گذشته از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و حمایت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده است.

از جمله حمایت‌های مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف برای برگزاری این مسابقات می‌توان به حمایت‌های فنی و حمایت در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی در حین این مسابقات اشاره کرد.

همچنین صدور مجوز برگزاری مسابقات با رعایت مقتضیات دانش‌آموزان دارای نیازمندی‌های خاص و نیز برخی حمایت‌های مالی و پشتیبانی از دیگر اقدامات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برای برگزاری این مسابقات بوده است. در کنار این باید به حمایت‌هایی در زمینه اطلاع‌رسانی این رویداد در رسانه‌های دیداری و شنیداری اشاره کرد.

این مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنايی كشور و با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و عمل به آن و همچنین تربیت قرآنی و رعایت سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود.

این دوره از مسابقات با حضور حدود 274 دانش‌آموز برگزیده دختر سراسر کشور از 24 مردادماه تا 26 مرداد به میزبانی استان خراسان رضوی و شهر مشهد در جریان است. این مسابقات در بخش پسران نیز با حضور 190 نفر طی روزهای 27 تا 30 مردادماه برپا می‌شود.

دانش‌آموزانی که به این مرحله راه یافتند در مراحل قبلی یعنی در مراحل آموزشگاهی و استانی حد نصاب نمره لازم را کسب کرده و مجوز حضور در مرحله نهایی را پیدا کرده‌اند.

این مسابقات بعد از دو سال برپایی مجازی، امسال به صورت حضوری در حال برگزاری است و همه پروتکل‌های بهداشتی نیز در برگزاری آن رعایت می‌شود.

دانش‌آموزان دختر با نیازهای ویژه کشور در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن كريم، حفظ مكتوب، نهج‌البلاغه، احكام و انشای نماز، صحیفه سجادیه و تفسیر به مدت دو روز به رقابت با يكديگر می‌پردازند و در روز چهارشنبه 27 مردادماه از 120 دانش‌آموز حائز رتبه یک تا سه تقدیر می‌شود.

برای داوری مرحله نهایی این دوره از مسابقات از حضور 15 داور برگزیده ملی و بین‌المللی استفاده شده است.

انتهای پیام
captcha