پیش داوری به دور از شأن خبرنگاری است
کد خبر: 4078325
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

پیش داوری به دور از شأن خبرنگاری است

امام‌جمعه ملایر با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های خبرنگار و خبر این است که حب و بغضی در نشر اخبار نداشته باشد، گفت: پیش داوری، فضاسازی و قضاوت به نفع خود یا اشخاص دیگر به دور از شأن کار خبرنگاری است.

دیدار امام جمعه ملایر با اصحاب رسانهبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام‌جمعه ملایر، امروز، 24 مردادماه در دیدار با اصحاب رسانه شهرستان ملایر اظهار کرد: خبرنگار با ثبت خبر نمی‌گذارد که اخبار در قطعه‌ای از تاریخ محو و گم شوند.

وی بیان کرد: امروز اگر کتاب‎های تاریخی زیادی ثبت و به تاریخ تبدیل شده، مدیون کسانی است که این اتفاقات را ثبت و ضبط کرده‌اند. فرهنگ ما مدیون همین افراد است. خبرنگار باید دنبال خبری برود که ماندگار باشد و آیندگان از آن عبرت بگیرند.

امام‌جمعه ملایر واقعه عاشورا را قرار گرفتن حق در برابر باطل و اسلام در برابر کفر برشمرد و افزود: اگر واقعه عاشورا به روایت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) ثبت نمی‌شد ممکن بود آیندگان تاریخ عاشورا به غلط ثبت کنند.

وی با بیان اینکه امروز می‌بینیم که آنچه در بین مردم است شکست یزید بوده و هیچ کس از او به عنوان پیروز یاد نمی‌کند، گفت: آزادی‌خواهان جهان از امام حسین(ع) الگو می‌گیرند و این به برکت ثبت اخباری که به درستی ثبت شده است.

برقراری با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های خبرنگار و خبر این است که حب و بغضی در نشر اخبار نداشته باشد، افزود: پیش داوری، فضاسازی و قضاوت به نفع خود یا اشخاص دیگر به دور از شأن کار خبرنگاری است.

امام‌جمعه ملایر با بیان اینکه خبرنگار باید خبر خود را کارشناسانه و از منبع موثق نقل کند، گفت: خبرنگار باید اهدافی را دنبال کند که اهداف متعالی باشد و خبری که منتشر می‌کند سلیقه‌ای نباشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان ملایر با داشتن دو برند جهانی انگور و مبل و منبت جای کار برای اطلاع‌رسانی را دارد و باید در راستای توسعه این شهرستان با توجه به این ظرفیت‌ها تلاش شود، یادآور شد: اصحاب رسانه شهرستان باید مطالبات مردم را به گوش مسئولان برسانند.

وی اضافه کرد: این شهرستان با این ظرفیت‌های خوبی که دارد باید در حوزه صنایع تبدیلی به توسعه و پیشرفت دست پیدا کند که ایجاد صنایع تبدیلی در ملایر می‌تواند تحول عظیمی را در راستای توسعه اقتصادی شهرستان به دنبال داشته باشد.

امام‌جمعه ملایر خطاب به خبرنگاران شهرستان گفت: شما باید با بیان نواقص و مشکلات و نیازها و مطالبات مردم این خط و مشی را به مسئولان بدهید که نواقص و ضعف‌ها را احساس و آن را رفع و نقاط قوت را تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه انسان مؤمن باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کند، گفت: فرصتی که در تهدید است در خود فرصت نیست و خبرنگاران نیز باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

برقراری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بر ارائه کار تمیز و کار فرهنگی تصریح کرد: خبرنگاران نیز باید کار تمیز و فرهنگی داشته چرا که کار فرهنگی تمیز هرگز گم نمی‌شود. کار خبرنگاران کار ارزشمند و بزرگی است که باید برگرفته از راه و روش و منش اهل بیت باشد و در واقع خبرنگاران خود می‌تواند به عنوان سلبریتی مثبت و الگوی عملی برای دیگران باشند و با الگو بودن نقش آفرینی کنند.

وی ابراز کرد: خبرنگار در جمهوری اسلامی خود یک موذن است که می‌تواند از ترک فعل مسئولان جلوگیری کند و مسئولان برای جلوگیری ترک فعل خود نیاز به اذان خبرنگاران دارند.

انتهای پیام
captcha