تقدیر از اهالی رسانه در «روایت اول»
کد خبر: 4078037
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

تقدیر از اهالی رسانه در «روایت اول»

آئین گرامیداشت روز خبرنگار امروز ۲۳ مرداد‌ماه با عنوان «روایت اول» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

تقدیر از اهالی رسانه در «روایت اول»به گزارش ایکنا، آئین گرامیداشت روز خبرنگار که در سال جاری با روز عاشورای حسینی همزمان شده بود، امروز ۲۳ مرداد‌ماه با عنوان «روایت اول» با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایمان شمسایی، مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و جمعی از فعالان عرصه رسانه در تالار وحدت برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در این مراسم از خبرنگارانی که در ایام شیوع کووید 19 به واسطه ابتلا به کرونا جان باختند و همچنین حجت‌الاسلام دعایی یاد کرد و در تشریح اقدامات انجام شده طی سال اخیر در حوزه رسانه گفت: مهمترین اقدام دنبال شده  لایحه جدیدی است که در کمیسیون فرهنگی دولت مصوب شد و اکنون در هیئت دولت است.  

وی ادامه داد:‌ بیش از سه ماه جلسات فشرده‌ای در کمیسیون برگزار و تلاش شد تمام مطالبات رسانه‌ای در این لایحه لحاظ شود.

تقدیر از اهالی رسانه در «روایت اول»

فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با حضور در این مراسم طی سخنانی تقارن ۱۷ مردادماه امسال با عاشورا را فرصت مغتنمی برای یادآوری نقش پیامبرگونه اهالی رسانه دانست و ضمن اشاره به نقش مهم حضرت زینب در جاودانگی واقعه عاشورا، گفت: تلاش خود را به عرصه تولید محتوا معطوف کرده‌ایم. اهالی رسانه با تولید محتوا می‌توانند نقش مهمی در نهادینه شدن جهاد تبیین داشته باشند.

وی از راه‌اندازی سامانه جامع رسانه‌های کشور خبر داد و گفت:‌ خانه رسانه و مطبوعات را به سمت این سامانه هدایت کردیم تا تمامی خدمات به صورت یکپارچه، شفاف و بدون نیاز به حضور افراد در اختیار آنها قرار گیرد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در تمامی شیوه‌نامه و آیین‌نامه‌ها بر امنیت شغلی خبرنگاران تأکید شده است. دلیل اجرای برخی ضوابط مانند ماده ۴۶ قانون مطبوعات از این جهت بود که اهالی رسانه از امنیت شغلی بالاتری بهره‌مند شوند.

وام ۵۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی برای خبرنگاران

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی از اختصاص وام ۵۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی ایرانی برای خبرنگاران خبر داد و گفت:‌ کیفیت رسانه‌ها بر کیفیت حکمرانی تأثیر دارد؛ اگر رسانه‌ها به موضوعات سطحی و حاشیه‌ای وارد شوند، حکمرانان هم در فضای سطحی می‌مانند اما اگر رسانه‌ها کیفی و عمیق باشند و به مسائل اصلی کشور توجه کنند، حکمرانان نیز مجبور به تمرکز بر موضوعات اصلی می‌شوند.

وزیر صمت رسانه‌ها را در امر حکمرانی شریک دانست و گفت: افراد حرفه‌ای باید مرجع تحلیل اخبار شوند. رسانه‌ای که خبر حاشیه‌ای و شایعه منتشر می‌کند باید توسط خود رسانه‌ها کنار زده شود. نقش خبرنگاران در حل مسایل کشور بسیار مهم است.

تقدیر از اهالی رسانه در «روایت اول»

تقدیر از شیرین ابوعاقله، خبرنگار شهید فلسطینی، گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگارانی که در دوران شیوع کرونا به واسطه بیماری فوت کردند و همچنین گرامیداشت یاد حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، مدیر مسئول فقید روزنامه اطلاعات از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha