روز خبرنگار، تجلی هنر در تبلور آثار دینی است
کد خبر: 4077110
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

روز خبرنگار، تجلی هنر در تبلور آثار دینی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه جهاد تبیین بخش بزرگی از رسالت خبرنگاران است، گفت: روز خبرنگار روز تجلیل از پیشگامان فرآیند اطلاع رسانی و روز پاسداشت تلاش‌های صادقانه و روز تجلی هنر در تبلور آثار دینی، ارزشی و ملی است.

روز خبرنگار، تجلی هنر در تبلور آثار دینی است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح، مدیر کل این اداره، امروز، 18 مرداد ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای این استان، با اشاره به مصادف شدن ۱۷ مرداد امسال با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: این همزمانی با توجه به رسالت خبرنگاران در تبیین فرهنگ عاشورا و به ویژه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است و رسالت خبرنگاران را سنگین‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: روز خبرنگار یادآور رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های این قشر فرهیخته است که خبرنگاران، سفیران صادق و راویان صدیق همواره در راه حقیقت و رسالت خطیر آگاهی‌بخشی، اهتمام می‌ورزند و فعالیت‌های آنها قابل تمجید و ستایش است.

فلاح با اشاره به اینکه این استان در زمینه رسانه‌ای و در شاخص مجوز به رسانه، رتبه دهم کشور را دارد و این نشان از فعالیت رسانه‌ها در این استان است، یادآور شد: ۵۲ درصد از فعالان رسانه‌ای دارای مجوز در استان سمنان بانوان هستند و این نشان از نقش این قشر در عرصه اطلاع رسانی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ۲۷۰ خبرنگار در استان سمنان وجود دارد که ۱۰۱ نفر عضو خانه مطبوعات هستند، متذکر شد: مابقی خبرنگاران نیز به عضویت خانه مطبوعات در بیایند چرا که اگر همه عضو این خانه باشند، کار ارشاد نیز تسهیل می‌شوند از سوی دیگر گروهی از خبرنگاران عضو انجمن خبرنگاران استان نیز هستند و ما فعالیت این دسته را نیز به رسمیت می‌شناسیم.

یادآور می‌شود به دلیل همزمانی ۱۷ مرداد با روز عاشورای حسینی، آیین‌های گرامیداشت روز خبرنگار امسال در شهرهای سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان، شاهرود و میامی زودتر از این تاریخ برگزار و یاد و خاطره شهیدان خبرنگار و نیز تلاش‌ها و فعالیت‌های خبرنگاران این استان ارج نهاده شد.

انتهای پیام
captcha