ستاد امر به معروف به استقبال منتقدان طرح‌های حجاب رفت
کد خبر: 4077065
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

ستاد امر به معروف به استقبال منتقدان طرح‌های حجاب رفت

ستاد امر به معروف و نهی از منکر منتقدان و موافقان رویکرد این مجموعه در بحث حجاب را به جلسه هم‌اندیشی برای شنیدن صدای اعتراض آنها و ارائه راه حل و پیشنهاد فراخواند.

ستاد امر به معروف به استقبال منتقدان طرح‌های حجاب رفت

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با مطرح شدن موضوع عفاف و حجاب در تریبون‌های رسمی و غیررسمی به عنوان یکی از اولویت‌های فعلی کشور، افرادی از طیف‌های مختلف سیاسی حتی افراد مستقل و دغدغه دار به انتقاد و عده‌ای هم به دفاع از آن با دلایل مختلف پرداختند.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان داعیه‌دار و یکی از متولیان اجرای قوانین عفاف و حجاب برای شنیدن نظرات منتقدان و تضارب آرا با سلایق مختلف فکری و سیاسی و رسیدن به راه حل‌های مناسبی در این حوزه به استقبال مخالفان و موافقان این طرح رفت.

به گفته محمدصالح هاشمی‌گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، استقبال از اندیشه‌های مخالف در هر سطحی از رویکردهای اصلی ستاد است.

وی درباره فلسفه برگزاری کرسی آزاداندیشی معتقد است: فقدان نقد و طیف مخالف منجر به تصلب افکار و رکود در فعالیت‌ها می‌شود و شهید مطهری هم اندیشی در صحن نظر، فکر و برنامه را حتی برای خداشناسی هم جایز می‌داند.

هاشمی‌گلپایگانی اضافه کرد: در استقبال از اندیشه‌های مخالف و موافق، ستاد امر به معروف و نهی از منکر از تمامی افرادی که نسبت به مسئله عفاف و حجاب موضع گرفته بودند دعوت به عمل می‌آورد تا در قالب کرسی آزاداندیشی به طرح انتقادات و راه حل های خود بپردازند.

وی همچنین اعلام کرد: در بین مدعوین نام چهره‌هایی همچون محمود احمدی‌نژاد، حجت‌الاسلام حسن روحانی، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و حجت‌الاسلام سیدمحدعلی ابطحی نیز به چشم می‌خورد.

هاشمی‌گلپایگانی ادامه داد: 10 نفر از صاحب نظران موافق و مخالف از جریان‌های سیاسی مختلف و مستقل دعوت ستاد را به صورت حضوری و برخط پذیرفتند و اولین کرسی آزاداندیشی با موضوع «فرصت ها و تهدیدهای طرح‌های حجاب در ایران» در محل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزارشد و حاضران به طرح مباحث خود از ابعاد فرهنگی، حقوقی، اقتصادی و اجتماعی پرداختند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در همین ارتباط از استمرار کرسی‌های آزاداندیشی در موضوع عفاف و حجاب خبرداد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، نهی از منکر اعتراض و امر به معروف پیشنهاد است و در اولین نشست، علاوه بر استماع اعتراض، پیشنهاد و راه‌حل هایی نیز ارائه شد.

وی در پایان اظهار کرد: هر صاحب نظری، سخن و منطقی در حوزه عفاف و حجاب اعم از مخالف و موافق دارد آماده شنیدن و دعوت آنها به ستاد هستیم ضمن آنکه در درگاه ارتباط مردمی تارنمای ستاد نیز بخشی بدین منظور برای عموم اختصاص یافته است.

انتهای پیام
captcha