طرح ملی تلاوت در سند توسعه فعالیت‌های قرآنی استان سمنان گنجانده شد
کد خبر: 4073477
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

طرح ملی تلاوت در سند توسعه فعالیت‌های قرآنی استان سمنان گنجانده شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان گفت: طرح ملی تلاوت قرآن در سند توسعه فعالیت‌های قرآنی این استان گنجانده شده است.

طرح ملی تلاوت قرآنبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور، فرشید فلاح‌لاله‌زاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان در آستانه اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) در استان سمنان افزود: این طرح کمک بزرگی به ارتقای شاخص‌های قرآنی استان سمنان می‌کند.

وی ادامه داد: طرح ملی تلاوت فرصت طلایی در تحقق اهداف سند توسعه فعالیت‌های قرآنی استان ایجاد خواهد کرد و خوشبختانه منشور آن جوان محوری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد کلیات طرح ملی تلاوت با بهره‌گیری از استادان به نام کشوری تدوین شده و فرصت طلایی در اختیار نوجوانان و جوانان ۸ تا ۱۵ سال قرار خواهد داد. برای تحقق اهداف این طرح بهترین مؤسسات قرآنی پیشگام در استان سمنان بسیج خواهند شد.

فلاح‌لاله‌زاری تأکید کرد: همچنین از اتحادیه مؤسسات قرآنی سمنان خواسته شده تا جهت اجرایی شدن اهداف طرح ملی تلاوت به صورت ویژه همراهی و همکاری کند. قطعاً با پیشینه تاریخی، فرهنگی، دینی و اسلامی که در استان سمنان سراغ دارم جوانان و نوجوانان از این طرح استقبال خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که نوجوانان و جوانان استان در فعالیت‌های قرآنی و آزمون‌های دینی رتبه‌های اول و دوم کشور را در اختیار دارند. این مهم مسیر را برای حضور قشر جوان و نوجوان در طرح ملی تلاوت هموار کرده است.

فلاح‌لاله‌زاری تصریح کرد: سمنان، شاهرود و دامغان از سال‌های دور جز شهرهای پیشرو در اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی در کشور بوده است. بهترین مساجد و پایگاه‌های معرفت‌شناسی، دین‌شناسی و مکتب‌خانه‌ها در این شهرها بنا شده است.

انتهای پیام
captcha