انتقال شور و نشاط معنوی به خانواده‌ها با برپایی مسابقات قرآن خانوادگی
کد خبر: 4073234
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
خانواده برتر مسابقات قرآن بسیج مطرح کرد:

انتقال شور و نشاط معنوی به خانواده‌ها با برپایی مسابقات قرآن خانوادگی

یکی از خانواده‌های برتر بخش خانوادگی بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیح با اشاره به شور و نشاطی که حضور خانوادگی در مسابقات مختلف ایجاد می‌کند، گفت: اضافه شدن بخش خانوادگی به مسابقات قرآن بسیج باعث شد شور و نشاط معنوی خاصی در بین خانواده‌ها ایجاد شود.

انتقال شور و نشاط معنوی به خانواده‌ها از طریق بخش خانوادگی

به گزارش ایکنا، بیست‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت سازمان بسیج مستضعفین طی روزهای گذشته در بخش‌ها و رشته‌های مختلف برگزار شد. یکی از بخش‌های این رویداد که تا کنون کمتر شاهد آن بوده‌ایم، بخش خانوادگی بود. در این بخش اعضای خانواده هر کدام در یک رشته با شرکت‌کنندگان دیگر رقابت می‌کردند تا در نهایت خانواده‌های قرآنی برتر مشخص شوند.

روح‌الله حسینی، به همراه خانواده‌اش شامل فاطمه یوسفی اسکندری، حسین حسینی و زینب حسینی از جمله شرکت‌کنندگان در این بخش از بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج بودند که در نهایت نیز موفق به کسب رتبه سوم این رویداد شدند. این خانواده از شهرستان تربت جام استان خراسان رضوی در این مسابقات حضور یافته بودند. روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین به همین مناسبت گفت‌وگویی با آنها انجام داده که در ادامه آمده است.

- چرا تصمیم گرفتید در این دوره از مسابقات و آن هم در بخش خانوادگی شرکت کنید؟

یکی از دلایل حضور در این رویداد همین خانوادگی بودن و تلاش کردن تمام اعضای خانواده برای رسیدن به هدف بود. نکته دیگر اینکه حضور خانوادگی در یک مسابقه بسیار جذاب است.

- زمینه فعالیت قرآنی شما پیش از حضور در مسابقه چه بوده است؟

حفظ قرآن و شرکت در مسابقات اوقاف و...و همینطور شرکت در کلاس‌های آموزشی قرآن.

ـ درباره آماده‌سازی اعضای خانواده و همینطور فرایند برگزاری مسابقات در مرحله شهرستانی و استانی که گام‌های نخست شما برای ورود به مرحله کشوری مسابقات بوده است هم توضیحاتی بفرمایید.

ابتدا در مسابقات شهرستانی شرکت کردیم و در شهرستان اول شدیم، در ادامه به مرحله استانی راه یافتیم، در آنجا هم به دلیل کرونا مسابقات به‌ صورت مجازی برگزار شد، پس از داوری در مرحله استانی نیز رتبه اول را کسب کرده و به مرحله کشوری راه پیدا کردیم.

نظرتان درباره بخش خانوادگی این دوره از مسابقات که برای نخستین بار در یک رویداد قرآنی شاهد برگزاری آن بوده‌اید چیست؟

باید از برگزار کنندگان این مسابقات به خاطر اینکه یک کار جدید را آغاز کرده‌اند سپاسگزاری کرد. کاری بسیار جدید و باعث شور و نشاط در خانواده و ایجاد انگیزه شده بود و واقعا جای آن در حوزه فعالیت‌های قرآنی و مسابقات قرآن خالی بود، ان‌شاءالله روزی برسد در رسانه ملی نیز شاهد برگزاری چنین مسابقاتی باشیم.

ـ به نظر شما، آیا جذابیت بخش خانوادگی در حدی بود که بتواند خانواده‌هایی از سراسر کشور را جذب مسابقات کند؟

مرحله کشوری بسیار منظم برگزار شد و در بخش خانوادگی نیز از داوران ملی و بین‌المللی استفاده شده بود.

در حال حاضر خلأ مباحث قرآنی در بین خانواده‌ها وجود دارد؛‌ یعنی خانواده‌ها در مورد مباحث بسیار زیادی از مسائل اقتصادی تا اجتماعی و بهداشتی بحث، برنامه‌ریزی و مشارکت می‌کنند، اما کمتر در مورد قرآن گفت‌وگو و برنامه‌ریزی دارند، نظر شما در این باره چیست؟

بله همین طور است متأسفانه درست برنامه‌ریزی و کار نشده است و متولیان فرهنگ قرآنی بسیار ضعیف عمل کرده‌اند. ما در شهرستان تربت جام زندگی می‌کنیم که در این شهر اکثراً اهل تسنن هستند، اهل تسنن در مورد مسائل قرآنی بسیار قوی کار می‌کنند و ما هم می‌توانیم این خلأ قرآنی در جامعه شیعه را با بخش‌های متنوع مثل همین بخش خانوادگی و ... جذاب کنیم.

ـ در پایان اگر نکته‌ای درباره این تجربه قرآنی خانوادگی مدنظر دارید بفرمایید.

تشکر ویژه از تمامی عزیزانی که این بخش خانوادگی را در مسابقات لحاظ کردند. واقعاً مرحله کشوری روحیه و نشاط بسیار عالی را به خانواده ما داد و باعث شد از همین الان به فکر مسابقات سال آینده باشیم.

انتهای پیام
captcha