آرشیو شبکه قرآن؛ منتخب یازدهمین دوره انتخاب آرشیو برتر صداوسیما
کد خبر: 4073009
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

آرشیو شبکه قرآن؛ منتخب یازدهمین دوره انتخاب آرشیو برتر صداوسیما

آرشیو شبکه قرآن و معارف سیما در یازدهمین دوره انتخاب آرشیو و میراث‌بان برتر صدا و سیما حائز رتبه برتر و تندیس طلایی شد.

شبکه قرآنبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، یازدهمین دوره انتخاب آرشیو برتر و میراث‌بان برتر با هدف تحول در اجرا و روش برگزار شد و آرشیو شبکه قرآن و معارف سیما حائز رتبه برتر و تندیس طلایی شد.

آیین انتخاب آرشیوهای برتر در سطح اداره‌کل آرشیو صدا و سیما با حضور حسین مهدیان، مدیرکل آرشیو سازمان و مدیران اداره‌کل آرشیو در تهران و مراکز استان‌ها به صورت متمرکز و همزمان در سطح کشور به صورت مجازی در ساختمان آرشیو برگزار شد. 

در ابتدا مهدیان، مدیرکل آرشیو سازمان درباره تحول در ارزیابی و انتخاب آرشیوهای برتر نکاتی را بیان کرد. وی با تأکید بر اهمیت مقوله کار گروهی در رسانه‌های بزرگ به غنای آنتن توسط آرشیو اشاره کرد و گفت: نقشی که آرشیو در کمک به تأمین برنامه ایجاد می‌کند، نقش مهمی است.

وی درباره خدمات‌دهی مجموعه آرشیو به کاربرانش، نقش مشتری‌مداری آرشیو را مهم و غیر قابل انکار توصیف کرد.

در این زمینه، داورانی متشکل از نمایندگان آرشیوهای تهران و مراکز، فرایند دشوار شناسایی و انتخاب آرشیو و میراث‌بان برتر را از بین شصت نقطه آرشیوی، در بررسی‌ها و جلسات متمادی به سرانجام رساندند. این فرایند با تعیین شاخص‌های کمی و کیفی منعکس در برگه‌های خوداظهاری، برگه رضایتمندی مدیران ارشد و برگه نظرسنجی از برنامه‌سازان درباره آرشیو، در بازه زمانی دو ساله (1399 تا 1400) آغاز شد. برای تکمیل فرایند ارزیابی، آمار کاملی از کمیت و کیفیت دیتا و متادیتای آرشیوها در سامانه میراث جام جم استخراج شد؛ سپس کیفیت تعامل آرشیوها با حوزه‌های ستادی، درون و برون واحدی، نیز به عنوان دیگر شاخص مهم لحاظ شد.

در تهران، آرشیو شبکه قرآن و معارف سیما (سطح1) حائز دریافت تندیس طلایی شد.

انتهای پیام
captcha