عقب‌ماندگی معیشتی بازنشستگان پیگیری شود
کد خبر: 4072500
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

عقب‌ماندگی معیشتی بازنشستگان پیگیری شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مبنای خانواده براساس مودت و رحمت است، گفت: معیشت بازنشستگان در حدی که کرامت آنان حفظ شود، تأمین و دولت و مجلس نیز عقب‌ماندگی معیشتی بازنشستگان را دنبال کنند.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد، در خطبه‌های نماز جمعه ان هفته خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: آیات ۲۹ و ۳۰ سوره انعام سخنان مشرکین را بیان می‌کند و کافران چنین می‌گفتند که جز زندگی مادی، حیاتی وجود ندارد و ما دوباره زنده نمی‌شویم.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قیامت از مشرکین می‌پرسد آیا روز رستاخیز حق نیست و آنان در پاسخ می‌گویند آری روز رستاخیزی است و خداوند می‌فرماید بچشید عذاب الهی را به این سبب که کفر می‌ورزیدید، ادامه داد: در قرآن از پنج نوع زندگی نام برده شده است که نخستین آن دنیای مادی و بعد از آن دنیای برزخی است که بین دنیا و آخرت زندگی وجود دارد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه حیات دیگری که در سوره انفال بیان شده حیات معنوی است، ادامه داد: زندگی دیگری که در قرآن بیان شده حیات اجتماعی و حیات طیبه است اما مشرکین فقط مشغول حیات دنیوی شده و توجهی به حیات اخروی و برزخی و حیات طیبه نداشتند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه در قیامت روز رستاخیز را می‌بینند و اعتراف می‌کنند اما اعتراف سودی به حال آنان ندارد، ادامه داد: دنیا و انگیزه‌های مادی جذاب است و این جذبه‌ها گاهی انسان را به سمت انکار خداوند می‌برد کمااینکه انجام واجبات و ترک محرمات با دل کندن از دنیا محقق می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه ممکن است در اجتماع عده‌ای بر مبنای تقوا سخن نگویند اما این دلیل نمی‌شود تمام مردم بر مبنای تقوا سخن نگویند، اضافه کرد: امام زمان(عج) از خدا می‌خواهد خدایا زبان ما را در راه حق استوار کن و زبان ما زبانی باشد که علم و آموزه‌های ارزشمند را ترویج کند.

وی با اشاره به اینکه گاهی در فضای مجازی سخنان همراه با ظلم می‌بینیم که اگر بنا باشد افراد به آنان پاسخ بدهند نیار است روزانه ده‌ها تکذیبیه صادر شود، ادامه داد: سخنان در فضای حقیقی باید برخواسته از تقوا و حکمت باشد.

شاهرخی در معرفی مناسبت‌های هفته جاری به روز مباهله اشاره کرد و با اشاره به اینکه مباهله در سال نهم هجری و در مدینه اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: مناسبت دیگر هفته جاری بخشیدن انگشتر امام علی(ع) در حال رکوع و نزول آیه ولایت است که این آیات نشان دهنده حقانیت رسول خدا(ص) و هم بیان کننده منزلت، کرامت و عصمت معصومین است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به پنجم مرداد و اقامه اولین نماز جمعه در مرداد سال ۵۸، افزود در کشور قریب به ۹۰۰ نماز جمعه برگزار می‌شود و در باب اهمیت نماز جمعه سوره‌ جمعه نازل شده کمااینکه روایات فراوانی در خصوص اقامه نماز جمعه بیان شده است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه اولین امام جمعه مرکز لرستان سیدمحمدنقی شاهرخی و بعد از آن آیت‌الله میانجی بودند که در جوار رحمت حق قرار گرفته‌اند و حجت‌الاسلام میرعمادی بیش از ۱۰ سال در سنگر نماز جمعه خرم‌آباد خدمت کرده‌اند، ادامه داد مسئولین ستادهای نماز جمعه در اقامه نماز جمعه نقش مفید و ارزشمندی دارند که زحمات آنان جای قدرشناسی دارد.

وی به سالروز پیروزی عملیات غرورآفرین مرصاد اشاره کرد و با اشاره به اینکه تعداد ۷۰ نفر از شهدای عملیات مرصاد از لرستان بودند، ادامه داد: شهدای عملیات مرصاد در آخرین عملیات جنگی برگی زرین بر مقاومت مردم لرستان افزودند.

شاهرخی به روز خانواده و تکریم بازنشستگان اشاره کرد و با تأکید به اینکه بر مبنای آیات قرآن اساس خانواده بر مبنای مودت و رحمت و دوستی متقابل است، اظهار کرد: معیشت بازنشستگان در حدی که کرامت آنان حفظ شود تامین شود و دولت و مجلس نیز عقب‌ماندگی معیشتی بازنشستگان را دنبال کنند.

انتهای پیام
captcha