نگاهی به برنامه‌های بنیاد غدیر همدان
کد خبر: 4071076
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

نگاهی به برنامه‌های بنیاد غدیر همدان

معاون فرهنگی بنیاد غدیر استان همدان با بیان اینکه هم‌زمان با عید غدیر برنامه‌های مختلفی در این استان برگزار می‌شود، گفت: همزمان با این روز مراسم جشن‌های غدیر در میدان باباطاهر، باغ موزه و نقاط مختلف شهرستان همدان برگزار می‌شود.

حمیدرضا نامور معاون فرهنگی بنیاد غدیر استان همدانحجت‌الاسلام حمیدرضا نامور، معاون فرهنگی بنیاد غدیر استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: هم‌زمان با عید غدیرخم برنامه‌های مختلفی در استان همدان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم‌ جشن در مساجد شهر همدان با حضور اقشار مختلف مردم و با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و هیئت مذهبی، گفت: اعزام مبلغان به مساجد با هدف تبیین موضوع امامت و ولایت علی(ع)، اعزام کارشناسان کودک برای جشن‌های کودکان، ذبح قربانی و توزیع آن در بین خانواده‌های نیازمند با کمک خیرین از برنامه‌های بنیاد غدیر همدان در عید غدیر است.

معاون فرهنگی بنیاد غدیر استان همدان از برگزاری مراسم جشن بزرگ در میدان اصلی شهر همدان خبر داد و تصریح کرد: ابلاغ برنامه به همه شهرستان‌ها، توزیع پوسترهای غدیری به ادارات و شعب شهرستان‌ها و محل برگزاری نماز جمعه در دو هفته، برگزاری غرفه‌های غدیری در میدان شهر و محل برگزاری نماز جمعه در دو هفته از دیگر برنامه‌های این بنیاد در عید غدیر به‌شمار می‌رود.

نامور یادآور شد: جشن‌های غدیر در میدان باباطاهر، باغ موزه و نقاط مختلف شهرستان همدان با همت نهادهای فرهنگی و تشکل‌های مردمی در روز عید غدیر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین جشن غدیر نیز با همکاری بنیاد غدیر و جهاد دانشگاهی باسخنرانی آیت‌آلله شعبانی امام جمعه همدان و رئیس بنیاد غدیر امروز 25 تیر ماه در حال برگزاری است.

وی همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه غدیر با همکاری سپاه و بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه آزاد اسلامی همدان، گفت: مسابقه کتاب‌خوانی غدیر نیز با موضوع کتاب امامت و رهبری استاد مطهری هم‌زمان با 27 تیرماه در کانال بنیاد غدیر همدان برگزار می‌شود. شرکت برای عموم در این مسابقه آزاد است و علاقه‌مندان برای جزئیات بیشتر می‌توانند به کانال https://eitaa.com/joinchat/476774485Cbca8965924 مراجعه کنند.

نامور همچنین از برگزاری جشنواره ملی راه روشن خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره نیز در بخش علمی شامل مقاله، بخش فضای مجازی شامل ساخت کانال و صفحه اجتماعی، بخش ادبی، شعر و داستان، بخش چندرسانه‌ای شامل موشن، کلیپ و پادکست و بخش هنری شامل هنرهای تجسمی نقاشی، خوشنویسی و عکاسی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای 10 نفر اول هر بخش مبلغ یک میلیون تومان برای هر نفر به همراه سنگ نگین متبرک حرم مطهری علوی در نظر گرفته شده است، افزود: به 10 نفر دوم هر بخش نیز هر نفر مبلغ 700 هزار تومان و سنگ نگین متبرک حرم مطهری علوی و 10 نفر سوم نیز مبلغ 500 هزار تومان برای هر نفر و سنگ نگین متبرک حرم مطهری علوی اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی بنیاد غدیر استان همدان اضافه کرد: آخرین مهلت ارسال آثار 10 شهریورماه امسال است و آثار برتر نیز در 30 شهریورماه انتخاب و اختتامیه نیز مهرماه برگزار می‌شود.

نامور گفت: موضوعات جشنواره راه روشن شامل نکات، پندها، آموزه‌ها، پیام‌ها، نامه‌ها و فرمایشات تربیتی حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه است و علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار به آی‌دی زیر پیام و مراجعه و یا کانال جشنواره https://eitaa.com/joinchat/3367239862C8e6ac13bae مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha