پایان کار مرحله استانی یازدهمین جشنواره «نوجوان سالم» در فارس
کد خبر: 4068609
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷

پایان کار مرحله استانی یازدهمین جشنواره «نوجوان سالم» در فارس

مراسم اختتامیه مرحله استانی یازدهمین دوره جشنواره «نوجوان سالم» استان فارس با معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده در شیراز برگزار شد.

علی خواجه‌نژادیان، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، علی خواجه‌نژادیان، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس امروز، 13 تیرماه در آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم در این استان با یادآوری اینکه آغاز به کار رسمی این دوره جشنواره از آبان‌ماه 1400 بوده است، گفت: در هر رشته از هر منطقه 3 اثر و در مجموع یک هزار و 842 اثر به دبیرخانه استانی ارسال شده است.

وی افزود: پس از داوری آثار در اسفندماه و فروردین‌ماه از این تعداد آثار ارسالی 145 اثر مقام اول، 90 اثر مقام دوم و 84 اثر مقام سوم را کسب کردند.  

خواجه‌نژادیان با بیان اینکه این جشنواره در راستای راهکار 1/8 سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش طراحی شده است، گفت: این جشنواره در سه بخش کلی خلاقیت‌های دانش‌آموزی، ابتکارات مدرسه‌های الگو و ابتکارات جامعه محور برگزار شده است.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: همچنین رشته‌های مختلفی در حوزه‌های هنری در این جشنواره شامل نقاشی، طراحی و گرافیک، فیلم و پویانمایی، تولید بازی رایانه‌ای، نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای تعریف شده است.

وی همچنین به تشریح اهداف برگزاری این جشنواره  پرداخت و گفت: ترویج شیو‌ های زندگی سالم، پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر و مبارزه با اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است که امسال به طور خاص بر مسئله اعتیاد تاکید ویژه‌ای داشته‌ایم.

خواجه‌نژادیان با بیان اینکه آثاری که در راستای ارائه راهکار و مداخله‌های دانش‌آموز محور بوده است، امتیازات بالاتری در داوری‌ها به خود اختصاص داده‌اند، افزود: در این جشنواره شاهد حضور 60 درصد از دانش‌آموزان دختر و 40 درصد از دانش‌آموزان پسر بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگیان 50 نفر برگزیده در این جشنواره داشتیم، گفت: همچنین 37  دانش‌آموز در مقطع  متوسطه اول،  43 اثر در متوسطه دوم و 11 اثر در مقطع ابتدایی و  4 نفر از اولیا در این دروه از جشنوراه برگزیده شده‌اند.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: موضوع پیشگیری از اعتیاد امسال در کانون توجه ما در این جشنواره قرار داشت و آثاری که در این حوزه تولید شده فاخرتر و بیشتر از قبل بوده است.

یادآور می‌شود، این جشنواره به همت اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش فارس و در سه حوزه دانش‌آموزی، فرهنگیان و والدین در رشته‌های مختلفی برگزار شد. همچنین نمایشگاهی از آثار برگزیده نیز در تالار سعدی در معرض دید حاضرین قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha